صندوق بین‌المللی پول در مورد تبعات گسترده بحران اوکراین هشدار داد

تهران- ایرنا- رئیس صندوق بین‌المللی پول عنوان کرد: اقدام نظامی روسیه در اوکراین خطر اقتصادی قابل توجهی را متوجه منطقه و دنیا می‌کند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، کریستالینا جورجیوا رئیس صندوق بین‌المللی پول در پیامی توئیتری با ابراز نگرانی از «آنچه در اوکراین می‌گذرد و تبعات آن برای مردم بی‌گناه»، نوشت: این مساله به خطراتی که اقتصاد منطقه و دنیا را تهدید می‌کند، اضافه شده است.

وی افزود: ما پیامدها را ارزیابی می کنیم و آماده حمایت از اعضای خود در صورت نیاز هستیم.

بازار بورس در سطح جهان و نرخ اوراق قرضه آمریکا در پی آغاز درگیری بین روسیه و اوکراین به‌شدت کاهش و قیمت دلار، نفت و طلا افزایش یافت. شاخص های سهام یورو استاکس ۵۰ و جرمن داکس (اروپا) در معاملات اولیه با کاهش بیش از ۳.۵ درصدی روبرو شدند. شاخص های اف تی اس ای ۵۰۰ و نزدک (آمریکا) نیز به ترتیب کاهش ۲ درصدی و ۲.۸ درصدی را ثبت کردند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد امروز (پنجشنبه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد.

مسکو اعلام کرده‌ است که مراکز نظامی را در اوکراین هدف قرار داده‌ است. در شرایطی که اروپا بعد از جنگ دوم جهانی شاهد رویارویی نظامی مستقیم بین دو کشور نبوده است، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این روزها را ساعات تاریک اروپا خواند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha