سرعت وزش باد در قصرشیرین به ۵۴ کیلومتر بر ساعت رسید

قصرشیرین - ایرنا - رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: با ورود سامانه ناپایدار جوی از بامداد جمعه به آسمان این شهرستان مرزی، بیشینه سرعت وزش باد در این منطقه به ۱۵متر بر ثانیه معادل ۵۴ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

«امیرپرویز نجفی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دمای فعلی هوای قصرشیرین ۲۱درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی موجود در هوا ۴۰ درصد است.

وی اظهار داشت:این سامانه ناپایدار طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی تا اواخر وقت فردا شنبه بر جو منطقه حاکم است و در این مدت شاهد وزش باد و احتمال گرد و غبار و بارش پراکنده باران خواهیم بود.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: از ابتدای امسال در مجموع این شهرستان  ۶۴ روز غبارآلود بود که روزهای  غبارآلود در فروردین هشت روز، اردیبهشت هشت روز، خرداد سه روز، تیر یک روز، مرداد چهار روز، شهریور هفت روز، مهر چهار، آبان چهار، آذر ۱۰ و دی چهار روز و بهمن ماه ۱۱ روز بوده است.

وی اظهار داشت: همچنین از ابتدای سال زراعی جاری در شهرستان مرزی قصرشیرین تا بهمن پایان بهمن ماه در مجموع ۱۲۳.۹ میلی متر بارن باریده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دارد.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه بویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه در چند سال گذشته با معضل ریزگردها و آلودگی هوا درگیر بوده و این وضعیت به ویژه مردم شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب را کلافه کرده است.

این پدیده نه تنها عوارض جسمی زیادی به مردم استان تحمیل کرده که حتی با بستن منافذ برگ های درختان بلوط، ‌به شدت به جنگل‌های زاگرس هم آسیب زده است.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی گرد و غبار بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha