۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۱۲
کد خبرنگار: 1086
کد خبر: 84662656
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

برلین تحریم سوئیفت علیه روسیه را موجب خسارت شدید آلمان دانست

تهران- ایرنا- "استفن هبستریت" سخنگوی دولت آلمان گفت که قطع دسترسی روسیه به سامانه پرداخت سوئیفت تاثیر زیادی بر اقتصاد برلین خواهد داشت و برداشتن این گام به آمادگی‌هایی نیاز دارد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از اسپوتنیک، هبستریت افزود: فرانسه و ایتالیا با این تصمیم مخالف هستند. دو نکته وجود دارد، اول اینکه بسته تحریمی بسیار خوب تدوین شده است و باید به سرعت اجرا شود. قطع دسترسی روسیه به سوئیفت به آمادگی‌هایی نیاز دارد. همچنین این اقدام تاثیر زیادی بر تراکنش‌های مالی آلمان دارد و برای شرکت‌های آلمانی و تجار طرف همکاری با روسیه همچنین برای پرداخت بهای گاز عرضه‌شده تاثیر خواهد داشت.

منابع خبری بامداد دیروز (پنجشنبه، ۵ اسفند) و پس از سخنرانی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه، از آغاز اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین خبر دادند. روس‌ها اعلام کرده‌اند مراکز نظامی را در اوکراین هدف قرار داده‌اند و اوکراین می‌گوید در حال مقابله با حملات روس‌ها است.

پوتین دوشنبه گذشته (۲ اسفند) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد، کشورش استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

این اقدام با واکنش آمریکا و اتحادیه اروپا روبرو شد تا جایی که آمریکا شامگاه سه‌شنبه (۳ اسفند)  اولین مجموعه از تحریم‌ها علیه روسیه را شامل تحریم دو موسسه مالی بزرگ روسیه یعنی موسسه وی. ای. بی (VEB) و بانک ارتش روسی اعلام کرد.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد بسته تحریمی روسیه ۳۵۱ عضو دومای روسیه را هدف قرار می دهد. همچنین ۲۷ شخص و نهاد (بخش‌های سیاسی، نظامی، تجاری و رسانه‌ای) که تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال اوکراین را تضعیف کردند؛ تحریم می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha