به گزارش ایرنا، هفتمین کنفرانس بین المللی بازیهای رایانهای فرصتها و چالشها به صورت مجازی پنجم و ششم اسفند امسال در دانشگاه اصفهان برگزار شد.
این کنفرانس ۲ روزه با حضور ۱۹ پژوهشگر از ۱۳ کشور جهان شامل هشت سخنرانی ، ۲ پنل تخصصی و هفت نشست ارائه مقالات با حضور متخصصانی از ایران، ژاپن، مالت، سنگاپور، آمریکا، فنلاند، اسکاتلند، ولز، نیوزلند، هلند، ایتالیا، سوئد و استرالیا به همکاری دانشگاه اصفهان و بنیاد ملّی بازیهای رایانهای و به میزبانی مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان برگزار شد.
حامد نصیری معاون پژوهشی بنیاد ملی بازی های رایانهای روزجمعه در مراسم اختتامیه کنفرانس بین المللی بازیهای رایانه ای، فرصتها و چالشها اظهار داشت: در رشته فنی و مهندسی یک مقاله، مدیریت بازاریابی ۲ مقاله، روانشناسی ۵ مقاله و حقوق و جامعه شناسی هر کدام یک مقاله و در هنر ۳ مقاله برگزیده شد.
وی به عناوین مقالات اشاره کرد وگفت: "تبین تجربه بازیکنان بازیهای ویدیویی در مواجهه با رابطههای نرمافزاری و سختافزاری (مطالعه مورودی:فرزندان مورتا)"،"بررسی رابطه میزان استفاده بازیهای رایانه دانشجویان ارتباط تصویری و سبک های یادگیری از منظر دیوید کلپ" و "طراحی و توسعه یک بازی هدفمند برای شناسایی نامتغیرهای برنامه" از این جمله است.
معاون پژوهشی بنیاد ملی بازیهای رایانهای افزود: "انگیزش کاربر و تاثیر آن بر نگرش به بازیهای خدماتی و تمایل به خرید آنلاین در شبکههای اجتماعی و وبسایتها"، "تاثیر گیمیفیکیشن بر قصد خرید بازیهای دیجیتال با نقش میانجی اعتماد به فروشنده، مطالعه وب سایتهای فروش بازیهای دیجیتال" و "بررسی اثر بخشی بازی رایانهای لگو بر خلاقیت نوآموزان دختر مقطع پیش دبستانی" از دیگر عناوین مقالات برتر است.
وی تصریح کرد: "بررسی رابطه شایستگی حرفهای معلمان در اجرای بازیهای رایانهای و افزایش توجه در دانشآموزان بیش فعال بر اساس استاندارد" ،" تاثیر بازیهای رایانهای مبتنی بر پلتفرم واقعیت مجازی بر افزایش سطح تعاملات اجتماعی دانش آموزان افسرده" و "مقایسه اضطراب و کیفیت خواب در کودکان معتاد به بازیهای رایانهای و کودکان عادی دبستانی شهر اصفهان" از دیگر مقالات شایسته تقدیر این همایش بود.
نصیری ادامه داد:"ذهنهای خشمگین طراحی و تولید یک بازی رایانهای بر اساس تئوری تخلیه هیجانی و بررسی اثر آن بر مدیریت و کاهش خشم"،" نقش بازیهای رایانهای در بزهکاری و بزهدیدگی اطفال (مطالعه موردی، دبستان های شهرستان کلیبر)" و "شناخت شاخصهای بومی سواد بازیهای رایانهای مصاحبه عمیق با کارشناسان" از دیگر مقالات برگزیده است.
دبیر هفتمین کنفرانس بینالمللی بازیهای رایانهای نیز به عناوین مقالات شایسته و برتر در هر بخش اشاره کرد و گفت: مقاله شایسته تقدیر حوزه "هنر" با عنوان"ایجاد تجربه کنفرانس از راه دور با استفاده از واقعیت مجازی" و مقاله برتر این حوزه با موضوع"بررسی نمودهای کروتسک بر شخصیتپردازی و روایت بازیها هوشمند معاصر کودکان در ایران با تکیه بر نظیریه "میخاییل باختین" شناخته شد.
جواد راستی ادامه داد: در کمیته علمی نشست حوزه "موسیقی" یک مقاله شایسته تقدیر و یک مقاله برتر برگزیده شد که از مقاله "مروری بر چالشهای طراحی موسیقی متن در بازیهای رایانهای" تقدیر شد.
وی اشاره کرد: در کمیته علمی نشست حوزه "پزشکی و توانبخشی" ۲ مقاله "طراحی وساخت سخت افزار و بازی رایانهای آموزش احیای قلبی- ریوی"و "بازی رایانهای "بهگفت، بهبود اختلال تولیدی در گفتار درمانی کودکان" برگزیده شد.
دبیر کنفرانس افزود: در کمیته علمی نشست حوزه "علوم انسانی" مقاله "انگیزش کاربر و تاثیر آن بر نگرش به بازیهای خدماتی و تمایل به خرید آنلاین در شبکههای اجتماعی و وبسایتها بعنوان مقاله شایسته و " شناخت شاخصهای بومی سواد بازیهای رایانهای، مصاحبه عمیق با کارشناسان" نیزمقاله برتر شد.
وی ادامه داد: در کمیته علمی نشست حوزه "فنی و مهندسی" ۲ مقاله شایسته تقدیر شد و مقاله با موضوع "بهبود عملکرد شبکه عصبی عمیق در تولید خودکار محتوای بازیهای رایانهای بعنوان مقاله برتر شناخته شد.
نظر شما