۷ اسفند ۱۴۰۰، ۸:۵۷
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 84663080
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

واشنگتن پست:آمریکا قصد دارد مانع اسارت زلنسکی بدست روس ها شود

تهران – ایرنا – نشریه آمریکایی واشنگتن پست روز شنبه در خبری  نوشت: دولت آمریکا آماده کمک به ولودومیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین  برای خارج کردن وی از کی یف است تا از به اسارت گرفته شدن و یا احیانا کشته شدن وی بدست نیروی های روسی جلوگیری کند؛ با این وجود زلنسکی این پیشنهاد آمریکا را رد کرده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، واشنگتن پست درادامه این خبر نوشت: زلنسکی هم اکنون هدف شماره یک روس ها در این جنگ شناخته می شود.
واشنگتن پست دراین  مورد نوشت: درحالی که  ارتش روسیه از روز جمعه حملات خود را شدت بخشیده است، با وجود مخاطرات موجود زلنسکی متعهد به باقی ماندن بعنوان مسئول دولت اوکراین شد؛ زلنسکی گفته «بنابر اطلاعات موجود دشمن منرا بعنوان هدف شماره یک و خانواده ام را بعنوان هدف شماره 2 نشانه گرفته، روسیه خواستار نابودی سیاسی اوکراین با نابود ساختن مسئولان در راس دولت دراین کشور است. »

بنابراین گزارش به گفته یکی از مشاوران  زلنسکی؛ «ویلیام برنز» رئیس «سازمان اطلاعات مرکزی» آمریکا (سیا) در ژانویه گذشته با رئیس جمهوری اوکراین درباره شدت یافتن تهدید روسیه علیه کشورش با وی ملاقات کرد و در جریان آن دیدار، زلنسکی از این مقام آمریکایی پرسیده بود که آیا وی و یا برخی از اعضای خانواده با خطر و تهدید مواجه اند، هرچند رئیس جمهوری اوکراین بعید می دانست که روس ها قصد کشتن وی راداشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha