وضعیت شیوع کرونا در مشهد نارنجی شد

مشهد- ایرنا- رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت مشهد از نظر شیوع ویروس کرونا از سطح قرمز به سطح نارنجی نزول کرد.

دکتر محمد پهلوان روز شنبه اعلام کرد: نارنجی شدن رنگ‌بندی کرونایی خراسان رضوی در حالی است که هنوز ۱۰ شهرستان از مجموع شهرستانهای ۳۳ گانه این استان در وضعیت قرمز شیوع ویروس همه‌گیر قرار دارند. 

بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد وضعیت کنونی شیوع ویروس کرونا در شهرهای بردسکن، تایباد، خلیل‌آباد، درگز، فیروزه، قوچان، کاشمر، کوهسرخ، گناباد و نیشابور در خراسان رضوی قرمز است.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: کاهش محسوس جمعیت بیماران سرپایی و بستری شده کووید ۱۹ در خراسان رضوی موجب تغییر وضعیت رنگ‌بندی کرونایی این استان شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس شهرهای بینالود، تربت‌جام، تربت‌حیدریه، چناران، خواف، سبزوار، سرخس، فریمان، کلات و مشهد در وضعیت نارنجی شیوع ویروس همه‌گیر قرار دارند و این وضعیت در دیگر شهرهای خراسان رضوی زرد است.

دکتر پهلوان همچنین شمار شهروندان مبتلا یا مشکوک به بیماری کووید ۱۹ را که در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند ۹۶۵ نفر اعلام و بیان کرد: ۷۰۱ نفر از این تعداد در بیمارستانهای واقع در حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت درمان قرار دارند. 

وی گفت: ظرف ۲۴ ساعت اخیر ۲۵۷ بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری شده‌اند که ۱۸۶ نفر از آنها مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. 

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جمعیت بیماران کووید ۱۹ بدحال بستری در بخشهای مراقبت ویژه بیمارستانهای خراسان رضوی را هم ۲۳۴ نفر شامل ۱۷۰ بیمار مربوط به حوزه دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد اعلام کرد. 

وی افزود: حدود یک چهارم بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا در خراسان رضوی در بخشهای مراقبت ویژه بیمارستانهای این استان تحت درمان قرار دارند.

دکتر پهلوان تاکید کرد: این وضعیت نشانگر آن است که ابتلا به سویه اومیکرون ویروس کرونا می‌تواند سبب وضعیت حاد برای بیماران کرونایی به ویژه در افرادی شود که واکسن تزریق نکرده‌اند یا گرفتار بیماری زمینه‌ای هستند.

وی در ادامه به مراجعه هزار و ۱۶۵ شهروند مبتلا یا مشکوک به بیماری کووید ۱۹ به مراکز خدمات جامع سلامت ‌یا اورژانس بیمارستانهای خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: شهروندان در صورت بروز علائم مشکوک باید به نزدیکترین مراکز درمانی سطوح یک و دو مراجعه نموده و از خوددرمانی و مراجعه دیرهنگام پرهیز کنند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha