خانواده ها، واکسیناسیون به موقع فرزندان را جدی بگیرند

شیراز-ایرنا-سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست امروز ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ با اشاره به ایمنی حاصل از واکسیناسیون در برابر کرونا گفت:با توجه به نقش واکسن در کاهش قابل توجه عوارض بیماری، لازم است خانواده ها نسبت به دریافت به موقع واکسن خود و فرزندان اقدام کنند.

 دکتر سید وحید حسینی روز شنبه با تأکید بر اهمیت واکسینه شدن خانواده ها به ویژه کودکان پنج تا ۱۲ سال، اعلام کرد: تا کنون نزدیک به ۱۶ درصد از جمعیت پنج تا ۱۲ سال زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز واکسینه شده اند؛ اما برای محافظت بیشتر از کودکان و گسترش سطح ایمن سازی جامعه در برابر این بیماری خطرناک، به مشارکت بیشتر خانواده ها در این بحران نیاز است.

 
این مقام مسئول در حوزه سلامت فارس با این هشدار که آمار جانباختگان کرونا در موج جدید کرونا روند کاهشی نداشته است، ادامه داد: بی توجهی و عادی پنداری برخی افراد در جامعه نسبت به شیوه نامه های بهداشتی و ضرورت واکسینه شدن در برابر کرونا، سبب انتشار این بیماری شده و این بحران همچنان تهدیدی برای سلامت جامعه است.

دکتر سید وحید حسینی علت بسیاری از این بی توجهی ها در زمینه رعایت بهداشت را دیدگاه عمومی نسبت به کم خطر بودن و عوارض ساده اومیکرون در سطح جامعه دانست و گفت: این در حالی است که آمار بالای بستری و جان باختگان ناشی از کرونا، لزوم توجه بیشتر اعضای جامعه نسبت به خطر کرونا ضروری می سازد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بررسی آمار جانباختگان کرونا در شهرستان ها و مناطق زیرمجموعه دانشگاه از مردم خواست تا ضمن رعایت شیوه نامه های بهداشتی، هرچه سریعتر نسبت به تکمیل دُزهای واکسن کرونا اقدام کنند.

این مقام ارشد حوزه سلامت فارس در ادامه به بررسی میزان ابتلا در مناطق مختلف استان، نحوه فعالیت مراکز نمونه گیری تشخیصی و آمار تست های انجام شده، میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان و علت های جان باختن مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته پرداخت.

۱۲ جان باخته کرونا در فارس

 به گزارش ایرنا روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این اطلاعیه ای اعلام کرد:از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۵۳ هزار و ۸۴۸ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۰۴ هزار و ۷۵ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۰۲ هزار و ۵۰۰ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۰۶ هزار و ۳۲۹ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون ۳۵۱ هزار و ۳۴۸ مورد تست سریع انجام شده و ۹۷ هزار و ۷۴۶ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۱۴۴ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون هزار و ۱۴۲ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۹۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به هفت هزار و ۷۶۸ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۸۵ هزار و ۶۳۸ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۷۹۲ هزار و ۱۸۱ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۵۷ هزار و ۵۹۲ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۴۵ هزار و ۶۰۸ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۳۸۸ هزار و ۹۸۱ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha