۷ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۰۱
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 84664055
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: مسکن و راه مهمترین اولویت‌های توسعه بشرویه است

بیرجند - ایرنا - نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسکن و راه از مهمترین اولویت‌های شهرستان بشرویه است که انتظار می‌رود با جدیت دنبال شود.

حجت الاسلام مجید نصیرایی روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان بشرویه که با محوریت تکریم فرماندار و معارفه سرپرست فرمانداری بشرویه با حضور استاندار خراسان جنوبی در این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: حوزه راه، بهداشت و درمان نیز از دغدغه‌هایی است که باید مدنظر باشد. 

وی با تاکید بر لزوم ساخت مسکن ویلایی در شهرستان بشرویه، آن را از دغدغه مومنان و متدیان این شهرستان دانست و افزود: در بحث انتخاب فرماندار، مردم و گاهی نخبگان ترجیح می‌دادند که نیروی بومی استفاده شود که امید است سرپرست جدید فرمانداری در مقام عمل ثابت کند بهتر از نیروی بومی منشا اثر خواهد بود.

نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان بر استفاده از ظرفیت نیروهای بشرویه تاکید کرد و ادامه داد: در بحث منابع و اعتبارات  سه سال اخیر توجه خوبی شده و امید است در این جهت هم نیروی انسانی بومی، انقلابی و جهادی به کار گرفته شود. 

وی با بیان اینکه انتظار است از ظرفیت نیروهای حزب الهی و کارآمد شهرستان در توزیع فرصت‌ها استفاده شود، گفت: در کنار این مسئله خواسته ۴۳ ساله مردم شهرستان  با اتحاد محقق  شد بنابراین رمز همه پیشرفت‌ها و خواسته‌های دیگر نیز اتحاد است. 

نصیرایی با تاکید بر اینکه حامی تصمیمات استانی هستیم، ادامه داد: در حوزه‌های شهرستانی هم در هر جا نیاز باشد، آماده همکاری خواهیم بود. 

وی عنوان کرد: مهمترین شاخصه‌های افراد انقلابی تقوا، عدالت و حفظ حرمت دیگران است که امیدواریم این مهم در مسئولان نمود داشته باشد. 

زیرساخت‌های فرهنگی در بشرویه بیشتر مورد توجه قرار گیرد

امام جمعه شهرستان بشرویه نیز از فرماندار سابق  این شهرستان به عنوان فردی مردمی و صبور یاد کرد و  گفت:در سه سال اخیر در حوزه عمرانی شهرستان، فعالیت‌های قابل تقدیری صورت گرفته است. 

حجت الاسلام سید محمد معلمی افزود: سرپرست جدید فرمانداری بشرویه نیز از نیروهای انقلابی است و امیدواریم شاهد تحول در شهرستان باشیم. 

وی با اشاره به ادب و مهربانی مردم بشرویه، یادآور شد: ادب، متانت و احترام همواره در رفتارهای مردمی این شهرستان دیده شده که می‌طلبد مسئولان در این شهرستان بیش از پیش تلاش کنند. 

امام جمعه شهرستان بشرویه یادآور شد: فرماندار، نماینده عالی رتبه دولت سیزدهم در شهرستان بشرویه است و باید در راستای تشکیل دولت اسلامی تلاش شود. 

وی با تاکید بر حذف تبعیض و بی عدالتی، خاطرنشان کرد: نهادینه شدن اخلاق اسلامی به دست مسئولان است و اگر شخص فرماندار اسلامی ترین فرد در راس قدرت شهرستان باشد، آنوقت می‌توان به سمت تشکیل تمدن اسلامی حرکت کرد. 

حجت الاسلام معلمی ارکان شهرستان بشرویه از جمله وحدت، انسجام، همدلی، مهر و محبت را وصف ناشدنی دانست و تاکید کرد: با توجه به این که شورای هماهنگی در شهرستان تشکیل شده بنابراین بسیاری از مسایل مهم شهرستان در این شورا مورد تبادل نظر قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: از این پس همواره از فرماندار نیز تا زمانی که بر مدار قانون و اسلام حرکت کند، حمایت می‌شود.

امام جمعه بشرویه با بیان اینکه این شهرستان از لحاظ فرهنگی و دینی یک قطب در استان محسوب می‌شود، افزود: از این لحاظ شهرستان نیازمند توجه ویژه است و ظرفیت‌های زیاد فرهنگی در  بشرویه وجود دارد که باید در اولویت قرار گیرد. 

وی به وجود نیروی انسانی پر انگیزه در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: کمبودها و نواقصی هم وجود دارد که انتظار می‌رود دولت از این لحاظ حمایت کند تا مسایل فرهنگی بیشتر مورد توجه قرار گیرد. 

حجت الاسلام معلمی یادآور شد: گرچه بیمارستان، زمین و مسکن مهم است اما از دید فرهنگی نیز باید به کمبودها توجه شود. 

وی با بیان اینکه شهرستان بشرویه در حوزه عمرانی رشد خوبی داشته است، ادامه داد: از لحاظ فرهنگی رشد ناچیز بوده و باید به موازات فعالیت عمرانی مسایل فرهنگی نیز پیش برود. 

امام جمعه بشرویه نبود سالن آمفی تئاتر در این شهر را از جمله کمبودها عنوان کرد و گفت: گاهی با یک پروژکتور جوانان فیلم تماشا می‌کنند که استقبال خوبی هم می‌شود بنابراین باید در  زمینه رفع این نیاز توجه بیشتر کرد. 

سرپرست فرمانداری بشرویه نیز در این نشست گفت: خدمت صادقانه، بی منت و انقلابی به مردم بشرویه سرحوله کار است . 

حسن علیزاده با اشاره به گام دوم انقلاب، مدیریت جهادی را از مولفه‌های مهم سخنان رهبری عنوان کرد و اظهار داشت:از این رو باید برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و خدمت به مردم با تمام تلاش و پشتکار گام برداشت. 

وی افزود: شهرستان بشرویه با پیشینه تاریخی، علمی، فرهنگی و اقتصادی غنی که دارد، لازم است با شناخت ظرفیت‌های عظیم طبیعی، انسانی و هم افزایی همه نیروهای متعهد، انقلابی و کارآمد گام‌های بلندی برای توسعه و پیشرفت این شهرستان برداریم. 

فرماندار سابق بشرویه نیز به ارایه گزارشی از عملکرد سه ساله خود در این شهرستان پرداخت.

گازرسانی و برق رسانی به ۱۰۰در درصد روستاهای شهرستان، تامین زمین مورد نیاز مسکن ملی و راه اندازی اینترنت پر سرعت در برخی از روستاها از جمله عملکرد علی شفیعی بود. 

وی همچنین با اشاره به رشد اعتبارات شهرستان در سه سال اخیر گفت: توسعه متوازن و رسیدگی به مناطق محروم از مهمترین دغدغه‌ها در دوران خدمت بود. 

جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی در این آیین که نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه بشرویه و جمعی از مسوولان نیز حضور داشتند، حکم انتصاب "حسن علی‌زاده" به عنوان سرپرست فرمانداری بشرویه را اعطا کرد و از "علی شفیعی" فرماندار سابق قدردانی شد.

حسن علی‌زاده دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم‌شناسی، عناوین بخشدار شاسکوه، کارشناس امور اجتماعی انتخابات و شوراهای بخش سده، مسئول دفتر سیاسی فرمانداری خوسف، کارشناس امنیتی و انتظامی بخشداری مرکزی خوسف، کارشناس امنیتی و انتظامی فرمانداری بیرجند، مسئول دبیرخانه شورای تامین شهرستان بیرجند و دبیر کمیته امنیت ستاد انتخابات فرمانداری بیرجند را در سوابق اجرایی خود دارد.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و تاکنون سرپرست‌های فرمانداری‌های بیرجند، طبس، قاینات، زیرکوه، فردوس، سرایان و بشرویه معرفی شده‌اند.

بشرویه در فاصله ۳۰۰ کیلومتری بیرجند قرار دارد و دارای ۲ بخش مرکزی و اٍرسک است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha