۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۲۴
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84664064
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ورود سامانه بارشی به خراسان شمالی

۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۲۴
کد خبر: 84664064
ورود سامانه بارشی به خراسان شمالی

بجنورد-ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت:  سامانه بارشی از اواخر وقت امشب استان را فرامی گیرد و با فعال شدن این سامانه انتظار می رود شاهد بارش باران و برف در مناطق مختلف استان باشیم.

مهدی کمالی شامگاه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سامانه بارشی از اواخر وقت امشب در استان فعال می شود که فعالیت آن سبب  وزش باد لحظه ای شدید، بارش باران، مه و در پاره ای نقاط رگبار و رعدوبرق با احتمال تگرگ می شود.

وی افزود: در ارتفاعات هم بارش باران و برف و مه پیش بینی شده است.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی  خاطرنشان کرد: فعالیت این سامانه در بیشتر نقاط استان بویژه بجنورد، شمال گرمه و جاجرم، رازوجرگلان، شیروان و مانه و سملقان است و این سامانه بارشی تا صبح روز دوشنبه هفته جاری در استان فعال خواهد بود. 
کمالی با بیان اینکه با فعالیت این سامانه بارشی، لغزندگی جاده ها، پدیده مه و کاهش دید در محورها و ارتفاعات پیش بینی شده است افزود: با توجه به شدت وزش باد، آسیب به سازه های موقت دور از انتظار نیست و با توجه به بارندگی ها، لغزندگی جاده ها، کاهش دید در جاده ها مورد انتظار است. 
وی گفت: مردم استان در مناطق مختلف کاهش دما به میزان هشت تا ۱۲ درجه سانتیگراد را در روز یکشنبه تجربه می کنند.همچنین از کوهنوردان انتظار می رود در روزهای آتی از صعود به ارتفاعات خودداری کنند. 
خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha