۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۸:۴۵
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85023388
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای خراسان شمالی ۱۴ درجه کاهش یافت

۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۸:۴۵
کد خبر: 85023388
دمای هوای خراسان شمالی ۱۴ درجه کاهش یافت

بجنورد- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: فعالیت سامانه بارشی جدید از امروز (دوشنبه) در استان آغاز و تا روز شنبه هفته آینده ادامه دارد که سبب بارش و افت ۱۴ درجه ای دما شد.

هادی کمالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فعالیت این سامانه بارشی تا صبح شنبه در اغلب مناطق استان به صورت متناوب ابتدا به صورت بارش باران و به تدریج برف و مه در ارتفاعات مه و کولاک برف ادامه دارد.

وی تصریح کرد: پدیده مه رقیق در گردنه های استان و کاهش دید افقی در این مسیر ها پیش بینی می شود که انتظار می رود رانندگان احتیاط لازم را در تردد این محورها داشته باشند و از شتاب‌زدگی خودداری کنند.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی عنوان کرد: درباره نفوذ و فعالیت سامانه بارشی به‌صورت وزش باد شدید، رگبار باران و بارش برف در این استان هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) صادر شد.

کمالی یادآور شد: براساس این هشدار هواشناسی خسارت به پوشش گلخانه‌ها، سقف‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان آسیب‌پذیر، محدودیت در انجام کارهای عمرانی و سیلابی شدن برخی مسیل‌ها در اغلب نقاط استان محتمل است لذا پرهیز از سفرهای غیرضروری، رعایت سرعت مطمئنه، به همراه داشتن تجهیزات سفر زمستانی، خودداری از اسکان و تردد در رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها توصیه می‌شود.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha