۷ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۴۱
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84664117
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مراجعه بیماران سرپایی کرونا به بیمارستان‌های ملایر ۸۰ درصد افزایش یافت

همدان- ایرنا- سرپرست فرمانداری ویژه ملایر از افزایش ۸۰ درصدی مراجعه بیماران سرپایی کرونا به بیمارستان‌های این شهرستان خبر داد و گفت: در پیک ششم کرونا و شیوع سویه جدید اُمیکرون، میزان بیماران سرپایی کرونایی نسبت به بیماران بستری افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا؛ "حسین فارسی" عصر شنبه در ستاد شهرستانی مدیریت کرونا اظهار داشت: عادی‌انگاری کرونا از سوی مردم موجب افزایش شیوع بیماری در پیک ششم کرونا شده است.

وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، زدن ماسک و تزریق واکسن را از الزامات جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر سویه جدید اُمیکرون دانست و افزود: ملایر از امروز از وضعیت قرمز به وضعیت نارنجی کرونا بازگشت و این شرایط بسیار شکننده است.

سرپرست فرمانداری ویژه ملایر بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه در مطب پزشکان، آزمایشگاه‌ها و اماکن عمومی تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن ملایر در شرایط نارنجی، تالارهای پذیرایی و سالن‌های ورزشی با ۴۰ درصد ظرفیت مجاز به فعالیت هستند و با هرگونه تخلف در زمینه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به جد برخورد می‌شود.

فارسی با بیان اینکه مدارس این شهرستان به صورت حضوری است، یادآور شد: با توجه به نزدیک شدن ایام پایانی سال، اصناف و بازاریان ملزم به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و ارائه کارت واکسن هستند.

وی بر لزوم تشدید نظارت‌های تیم‌های بازرسی از اصناف، بازاریان، رستوران‌ها، تالارها، اماکن عمومی و ورزشی تاکید کرد و گفت: تالارها و سالن‌های ورزشی طبق مصوبه ستاد کرونا باید به فعالیت خود ادامه دهند.

۷۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های ملایر بستری است

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز در این ستاد، اظهار داشت: در پیک ششم کرونا بین ۲۰ تا ۳۰ درصد بیماران بستری کرونا و ۸۰ درصد بیماران سرپایی در این شهرستان افزایش یافت.

"کریم میرزایی" افزود: در حال حاضر ۲۶ بیمار کرونایی در بیمارستان امام حسین(ع)، ۲۰ بیمار در بیمارستان مهر و ۳۱ نفر در بیمارستان دکتر غرضی ملایر بستری هستند و در مجموع در پیک ششم کرونا هشت نفر در این شهرستان به دلیل ابتلا به سویه جدید کرونا فوت کردند.

وی دلیل فوت این افراد را نزدن واکسن و یا کامل نبودن هر سه دُز واکسن دانست و بیان کرد: تاکنون ۴۸۰ هزار دُز واکسن در این شهرستان تزریق شده است که از این تعداد، ۲۱۸ هزار نفر دُز اول، ۱۷۸ هزار نفر دُز دوم و ۷۵ هزار نفر دُز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با تاکید بر ضرورت تزریق واکسن کودکان پنج تا ۱۲ سال، ادامه داد: در حال حاضر ۲۵ مرکز واکسیناسیون در این شهرستان فعال است و شهروندان باید نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، شهرستان ملایر با جمعیتی بیش از ۳۰۰ هزار نفر در شرایط نارنجی کرونا قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha