محمد جواد خسروی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میدان فتح دارای ۲ پل رفت و برگشت بود که میلیاردها تومان هزینه برای شهرداری داشته که این پل ها در سال ۹۰ به شکل عجیب و غیرفنی پر شد.
وی خاطرنشان کرد: حدود یک ماه است که کارگاه مجهز و مشغول تخلیه این خاک ها از این پل های رفت و برگشت هستیم و به مردم تهران قول می دهیم که در مدت ۲ سال مشکل ترافیک این میدان رفع شود.
خسروی با بیان اینکه عمده مشکل معارض این طرح مرتفع شده افزود: در این طرح از شاخه غربی، بزرگراه یادگار امام (ره) به میدان فتح و در ادامه به بزرگراه شهید متوسلیان و جاده ساوه متصل می شود که البته یک بخشی از پادگان ارتش و همچنین سوله های آموزش و پرورش در معرض این طرح است که البته این مشکل نیز قابل رفع است.
وی تاکید کرد: هم اکنون دیوارکشی داخل پادگان و کارهای عمرانی این طرح آغاز و در بودجه سال شهرداری تهران نیز تصویب شده و طرح توسعه ای میدان فتح طبق برنامه در حال انجام است.
شهردار منطقه ۹ یادآور شد: موضوع ترافیک میدان فتح، همچنین فاضلاب و بافت های فرسوده از مشکلات جدی و عمده این منطقه است که معاون عمرانی شهردار تهران نیز از طرح میدان فتح بازدید میدانی مفصلی انجام داده، تمامی مشکلات احصا و عملیات عمرانی در حال انجام است.
به گزارش ایرنا، بزرگراه فتح که در جنوب غرب تهران قرار دارد، قدیمیترین راه مواصلاتی تهران و کرج بوده که مقر شرکتهای قدیمی و بزرگی چون شرکت صنایع شیر ایران و پاکسان است.
طول این بزرگراه ۲۱ کیلومتر و عرض آن ۶۵ متر است که این میدان از تقاطع بزرگراه آیت الله سعیدی در شرق آغاز شده و در طول مسیر به ترتیب از میدان شیر پاستوریزه، پل کن، بلوار خلیج فارس، بزرگراه آزادگان، سهراه شهریار، بلوار ایران خودرو (پل ایران خودرو)، بلوار کرمان خودرو (پل کفش ملی) و بلوار انقلاب میگذرد.
براساس بررسی های انجام شده، پنج میلیون نفر جمعیت گذری در شبانه روز، از شهرک های اقماری اطراف تهران حتی از جنوب پایتخت، شهرستان شهریار، شهرک اندیشه، استان البرز و شهرک های اقماری این استان وارد منطقه ۹ تهران شده که این تردد باعث بار ترافیکی و تبادل سفر در محدوده غربی تهران می شود و همچنین وجود پایانه غرب تهران و فرودگاه مهرآباد میزان سفرها را افزایش داده است.
نظر شما