اعتبار لازم و همکاری مردم در ایمن سازی بازار تهران موثر است

تهران- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: تامین اعتبار مورد نیاز و جلب همکاری مردم از مهمترین و ضروری ترین مسائل برای ایمن سازی بازار بزرگ پایتخت هستند.

منصور درجاتی روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازار بزرگ تهران در مساحت ۱۲۰ هکتار در مجموع و ۱۱۲ هکتار در مساحت غرفه و مغازه ها، یکی از آثار تاریخی، مرکز اقتصادی و نقطه سوق الجیشی پایتخت است و بازسازی، مقاوم سازی و ایمن سازی آن مشابه دیگر مناطق شهر نیست.

وی یادآورشد: از سال ۹۳ برای ایمن سازی منطقه بازار بزرگ تهران مکاتباتی داشتیم اما از سال ۹۸ با درخواست و پیگیری از مسئولان ارشد کشور، کار را به صورت جدی تری پیش برده ایم و دنبال می کنیم.

درجاتی اظهار داشت: از سال ۹۸ تاکنون اقدامات قابل توجهی برای ساماندهی جعبه های برق، باکس های مخابرات، اتصالات آب، دالان های هوای بالای غرفه ها که به علت یکپارچگی منجر به انتقال آتش سوزی می شودو همچنین افزایش تعداد شیرهای آب و راه اندازی ایستگاه جدید آتش نشانی انجام شده است.

بهسازی در غرفه هایی که در اختیار اوقاف است مشکل است

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: اکنون در ساماندهی، بازسازی یا نوسازی تعدادی از غرفه های فرسوده که مالکیت آن در اختیار اوقاف است و تعداد دیگری از آنها ارزش میراثی دارد، مشکل داریم.

وی خاطرنشان کرد: در تلاش برای تعامل با نهادهای مرتبط مانند میراث فرهنگی هستیم تا بتوان پیش از وقوع حادثه و افزایش میزان خسارت، اقداماتی برای بازسازی و ساماندهی آنها انجام داد.

درجاتی ادامه داد: بازسازی در این مناطق باید مبتنی بر آسان‌سازی دسترسی‌ها، ترددها، کاهش حوادث و بلایا، افزایش مدیریت ریسک انجام شود.

تلاش برای بازسازی فروشگاههای آتش گرفته بازار چینی فروشان

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به آخرین آتش سوزی رخ داده در راسته چینی فروشان بازار بزرگ گفت: تمام تلاش خود را برای انجام هماهنگی لازم به منظور بازسازی و مناسب سازی ۵۰ غرفه خسارت دیده در این حادثه به کار گرفته ایم، تا کاسبان بازار شب عید خود را از دست ندهند.

وی اضافه کرد: ما در ابتدا در تلاش برای حفظ جان مردم و بعد از آن مال مردم هستیم تا این نوع حوادث منجر به یاس و نامیدی در میان آنان نشود.

بازار چینی فروشان در اواخر بهمن ۱۴۰۰ دچار آتش سوزی شد و به ۵۰ واحد از مغازه های این منطقه خسارت زد. 

بخشی از بازار بزرگ تهران در زمان صفویه و قسمت های اصلی آن در دوره قاجار احداث شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha