فعالان فرهنگی برای ایجاد گفتمان گام دوم انقلاب تلاش کنند

اردبیل - ایرنا - مسئول دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم گفت: فعالان فرهنگی و تبلیغی باید از ظرفیت مناسبت‌های ملی و مذهبی برای ایجاد گفتمان گام دوم انقلاب در جامعه تلاش کنند.

به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام سعید صلح میرزایی روز یکشنبه در جلسه هم‌اندیشی "جهاد تبیین با موضوع گام دوم انقلاب " در اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی چشم‌انداز کشور را به خوبی تبیین کرده‌اند، لذا باید این بیانیه به خوبی برای آحاد مختلف جامعه تبیین شود و نقش روحانیون در این زمینه بسیار مهم و اثرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در دیدارهای متعدد با اقشار مختلف مردم و مسئولان بیانات مهم و راهگشایی داشته‌اند و امروز طلاب، مبلغان و فعالان فرهنگی و تبلیغی باید اندیشه‌های رهبری را در جامعه تبیین و تحلیل کنند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت عمل به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر بصیرت‌افزایی و روشنگری اظهارداشت: در فرهنگ اسلامی، هر عملی که در مواجهه‌ با دشمن و با تحمّل سختی و مشقت و با تلاش انجام بگیرد جهاد نام دارد و برای تبیین و روشنگری نیز باید جهادی عظیم صورت گیرد.

حجت‌الاسلام صلح میرزایی بیان کرد: برخی از مصادیق جهاد واجب بوده و در صورت کوتاهی در انجام آن، مجازات اخروی و بعضا دنیوی بر آن بار می‌گردد. جهاد می‌تواند جنگ رودررو یا جنگ اقتصادی یا فرهنگی  باشد ، رهبر انقلاب با بهره‌گیری از این مفهوم دینی تعبیر "جهاد تبیین" را به کار برده‌اند.

مسئول دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به لزوم جهاد تبیین در میان اقشار مختلف مردم اظهارداشت: حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی و دینی باید مبانی فکری و اندیشه‌های امامین انقلاب را بشناسند و در جهاد تبیین نقش مهمی را ایفا کنند.

در این جلسه جمعی از نمایندگان ادارات و نهادهای فرهنگی و نیز اعضای نهضت تبلیغی زنان استان اردبیل حضور داشته و نظرات و دیدگاه‌های خود را در خصوص راهکارهای ترویج جهاد تبیین در جامعه ارائه کردند.​

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha