۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۰۹
کد خبر: 84664799
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

انگلیس: به پیشنهاد مذاکره روسیه اعتمادی نیست

۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۰۹
کد خبر: 84664799
انگلیس: به پیشنهاد مذاکره روسیه اعتمادی نیست

تهران- ایرنا- لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس با اشاره پیشنهاد مسکو برای مذاکره گفت: تا وقتی سربازان روسیه در خاک اوکراین هستند، گفت‌وگو ممکن نیست و به این پیشنهاد اعتمادی نیست.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از رویترز، تراس با پیش‌بینی طولانی شدن رویارویی نظامی روسیه و اوکراین افزود: اگر روسیه در مورد مذاکره با اوکراین جدی است باید اول سربازانش را از خاک این کشور خارج کند.  

وی ادامه داد: آنها (روسیه) نمی‌توانند با اوکراین مذاکره کنند تا وقتی که اسلحه روی سر آنها گرفته است و من به این تلاش‌ها برای مذاکره اعتماد ندارم.  

دور جدید تنش‌های روسیه و اوکراین از بامداد پنجشنبه (۵ اسفند) وارد مرحله جدیدی شد.  منابع خبری بامداد پنجشنبه پس از سخنرانی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه، از آغاز اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین خبر دادند. روس‌ها اعلام کرده‌اند مراکز نظامی را در اوکراین هدف قرار داده‌اند و اوکراین می‌گوید در حال مقابله با حملات روس‌هاست.

پوتین دوشنبه گذشته (۲ اسفند) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد، کشورش استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

امروز و همزمان با چهارمین روز جنگ در اوکراین، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد هیاتی از روسیه متشکل از مقاماتی از وزارت امور خارجه، وزارت دفاع و دفتر رئیس جمهوری این کشور برای مذاکره با اوکراین، وارد بلاورس شد.

با وجود این،  ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین امروز با پیشنهاد روسیه در مورد برگزاری گفت و گوهای دوجانبه در مینسک (پایتخت بلاروس) مخالفت کرد و پایتخت های لهستان، مجارستان، اسلواکی، ترکیه و یا جمهوری آذربایجان را برای برگزاری چنین نشستی پیشنهاد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha