امارات خواهان به کارگیری دیپلماسی و مذاکره در بحران اوکراین شد

تهران - ایرنا- مشاور سیاسی رئیس امارات امروز (یکشنبه) خواهان دنبال کردن دیپلماسی و مذاکره برای رسیدن به یک راه حل سیاسی در بحران اوکراین شد.

به گزارش ایرنا ، «انور قرقاش» مشاور سیاسی رئیس امارات امروز یکشنبه در توئیتی نوشت: موضع امارات در مورد اصول اساسی سازمان ملل متحد، قوانین بین المللی، حاکمیت کشورها و رد راه حل های نظامی مستحکم است. ما معتقدیم که صف بندی و موضعگیری تنها منجر به خشونت بیشتر خواهد شد.

وی افزود: در بحران اوکراین، اولویت‌های ما تشویق همه طرف‌ها به اتخاذ دیپلماسی و مذاکره برای یافتن راه‌حلی سیاسی است که به این بحران پایان دهد.

این اظهارات قرقاش پس از آن مطرح شد که امارات روز جمعه به پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت عملیات روسیه در قبال اوکراین رای ممتنع داد هر چند این قطعنامه با وتوی روسیه روبرو شد.

پس از رای ممتنع امارات، وزارت امور خارجه این کشور در بیانیه ای خواستار «توقف فوری تنش ها و خصومت ها» در اوکراین شد.

«لانا نسیبه» نماینده دائم امارات در سازمان ملل در بیانیه ای که توسط نمایندگی دائم امارات در سازمان ملل تحت عنوان «توضیحات امارات در مورد رای گیری در شورای امنیت سازمان ملل» منتشر شد، گفت: امارات توقف خشونت ها و از سرگیری گفت وگو و ارسال کمک های بشردوستانه را تایید می کند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که اهل خاورمیانه هستیم، از اهمیت حیاتی یک محیطِ امنِ منطقه‌ایِ باثبات، کاهش تنش و دیپلماسی و گفت‌وگو  کاملا آگاهیم.

از سوی دیگر و  بر اساس توئیت وزارت خارجه روسیه، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات روز دوشنبه در سفری به مسکو با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود دیدار می کند.

به نوشته سایت عربی شبکه تلویزیونی «سی ان ان»، لاوروف همچنین روز چهارشنبه با همتای اماراتی خود درباره «روابط دوستی و شراکت راهبردی بین ابوظبی و مسکو »صحبت کرد.

این درحالی بود که «آنتونی بلینکن« وزیر امور خارجه آمریکا نیز پیش از رای گیری روز جمعه در شورای امنیت با همتای اماراتی خود تلفنی گفت وگو کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha