۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 84664960
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۵ قصابی و کبابی در پارس‌آباد مغان پلمب شد

۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۰۹
کد خبر: 84664960
۷۵ قصابی و کبابی در پارس‌آباد مغان پلمب شد

اردبیل- ایرنا- رئیس اداره دامپزشکی پارس‌آباد مغان از پلمب ۷۵ باب مغازه قصابی و کبابی به دلیل کشتار غیرمجاز دام و توجه نکردن به تذکرهای کارشناسان امر در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا، جابر غائبی روز یکشنبه در این زمینه گفت: سه هزار و ۲۰۰ مورد بازدید از ابتدای سال‌جاری از این مراکز انجام شده که نتیجه آن خروج بیش از ۲۵ تن فراورده خام دامی از چرخه مصرف و ضبط و امحای آنها بوده است.

وی افزود: ۸۴ متخلف حوزه سلامت و امنیت غذایی به علت کشتار غیرمجاز دام، عرضه غیربهداشتی، آلوده و یا تاریخ گذشته محصولات و فراورده‌های خام دامی در این مدت به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

رئیس اداره دامپزشکی پارس‌آباد (مغان) ضمن قدردانی از اهتمام  ویژه دستگاه قضایی و دادستان این شهرستان برای همکاری شبانه‌روزی با دامپزشکی در مبارزه با کشتار غیرمجاز دام، بیان کرد: با پلمب این واحدها و جلوگیری از ادامه فعالیت آنها تعداد کشتاردام در کشتارگاه صنعتی دام نسبت به ماه‌های گذشته بیش از ۶ برابر شده است.

وی اضافه کرد: جهت جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام علاوه بر فرهنگ‌سازی نیازمند همکاری و هم‌افزایی بین بخشی دستگاه‌های مرتبط حوزه سلامت و امنیت غذایی در جامعه  هستیم و نباید اجازه داده شود که سودجویان و فرصت‌طلبان تهدیدکننده سلامت غذایی مردم  با آرامش خاطر  فعالیت نمایند.

غائبی اظهار کرد: مصرف‌کنندگان و شهروندان هنگام خرید گوشت قرمز و سفید یا هرگونه فراورده خام دامی به مهر بهداشتی دامپزشکی بر روی لاشه و نیز تاریخ تولید و انقضای محصول توجه کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک و یا تخلفات بهداشتی مراتب را به اداره دامپزشکی گزارش نمایند.

در حال حاضر نزدیک به ۱۲۰ واحد صنفی تولید، توزیع و عرضه  فراورده‌های خام دامی در شهرستان پارس‌آباد (مغان) فعالیت می‌کنند.

شهرستان پارس‌آباد با جمعیت بیش از ۱۴۵ هزار نفر، در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اردبیل واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha