کشتارگاه پارس‌آباد طی روزهای آینده وارد چرخه فعالیت می‌شود

اردبیل - ایرنا - سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: نواقص و ایرادات کشتارگاه پارس آباد در حال رفع شدن است و امیدواریم طی روزهای آینده این کشتارگاه وارد چرخه فعالیت شود.

به گزارش ایرنا از دامپزشکی اردبیل ، مهدی فیضی روز شنبه در نشست با امام جمعه پارس‌آباد مغان اظهار کرد: شهروندان باید گوشت قرمز، سفید و آلایش خوراکی دام مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه کرده و هنگام خرید گوشت قرمز به مهر بهداشتی دامپزشکی بر روی لاشه و بر چسب‌هایی که بر روی ران لاشه الصاق شده و موید نوع دام، سن دام و تاریخ کشتار است ، دقت کنند.

وی افزود: با دستور دادستان و همکاری دستگاه‌های مرتبط نواقص کشتارگاه دام پارس‌آباد در حال مرتفع شدن و شروع فعالیت با مدیریت جدید است و امیدواریم این کشتارگاه با دستور دادستان در چند روز آینده وارد چرخه فعالیت شود.

امام جمعه پارس‌آباد مغان هم در این جلسه با تاکید بر اهمیت و حساسیت نقش دامپزشکی در تضمین سلامت و تامین امنیت غذایی جامعه گفت: مدیریت دامپزشکی مدیریت میدانی و عمل بوده و حضور مداوم نیروهای دامپزشکی در روستاها و مناطق عشایری منطقه موید این موضوع است.

حجت‌الاسلام علی اکبر باقری بنابی افزود: قبول مسئولیت یک تکلیف الهی و فرصتی برای خدمت به همنوعان است و کسی که مسئولیتی بر عهده گرفته است هم در پیشگاه خداوند مسئول و جوابگو و هم در مقابل مردم پاسخگو است.

کشتارگاه پارس‌آباد طی روزهای آینده وارد چرخه فعالیت می‌شود

کشتار غیرمجاز دام در برخی مناطق پارس‌آباد مشکل‌ساز شده است

حجت‌الاسلام باقری بنابی در ادامه با اشاره به کشتار غیرمجاز دام در برخی از قصابی‌های بین شهری و محورهای مواصلاتی و در حاشیه برخی از روستاهای این شهرستان گفت: در حوزه سلامت عمومی جامعه با کسی تعارف نداریم و از نظرات تخصصی دامپزشکی و دستگاه‌های حوزه سلامت شهرستان حمایت می‌کنیم.

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد با اشاره به پتانسیل و ظرفیت بالای پرورش دام در این شهرستان از حساسیت دامپزشکی در تامین امنیت غذایی و حفظ و حراست از جمعیت دامی منطقه قدردانی و بر ضرورت تعامل ، همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های حوزه سلامت در مبارزه با کشتار غیرمجاز دام تاکید کرد.

پارس‌آباد مغان در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha