۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۵۶
کد خبر: 84665227
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آماده باش حوزه حمل و نقل فارس برای  استقبال ایمن از مسافران نوروزی

شیراز-ایرنا-معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری فارس گفت:حوزه حمل و نقل استان برای استقبال ایمن از مسافران نوروزی در آماده‌باش کامل قرار دارد و پایش تصویری سراسر جاده‌های استان صورت گرفته است.

بر پایه مطلب دریافتی چهارشنبه ایرنا از دفتر معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائرین و گردشگری، محمد فرخ زاده در جلسه کمیته تخصصی حمل و نقل ذیل ستاد اجرایی تسهیلات سفرهای نوروزی که آخرین وضعیت ایمنی جاده ها، نحوه حمل و نقل مسافر از پایانه ها، توزیع فرآورده های نفتی در این ایام و بحث خدمت رسانی و امداد رسانی به مسافرین را مورد بررسی قرار داد.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استان فارس گفت: متأسفانه در سال گذشته استان فارس جزو سه استان اول در تصادفات فوتی و جرحی بوده است و در سراسر استان  ۱۲۱ نقطه حادثه خیز شناسایی شده است که  ۷۶ نقطه آن ایمن سازی و روان سازی شده است و ۴۹ نقطه دیگر که آمار تصادفات در آن بالا بوده است، تدابیر و تمهیدات لازم اندیشیده شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴ هزار متر مربع تابلو راهنمای مسیر نصب و تعمیر شده است، اضافه کرد: به منظور کنترل و نظارت سراسری جاده های مواصلاتی استان  ۶۰ دوربین جدید کنترل سرعت به ۱۷۶ دوربین موجود افزوده شده است.

 فرخ زاده با بیان اینکه پیش فروش پنجاه درصد بلیت سفرهای نوروزی بصورت سامانه ای و حضوری در روزهای آینده انجام خواهد شد، افزود:  پیش بینی های لازم در خصوص ارائه خدمات و سرویس دهی به مسافرین توسط  ۵۵ مجتمع خدماتی بین راهی انجام می شود که ۲۹ مجتمع دیگر نیز در سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

رئیس ستاد تسهیلات نوروزی استان فارس بیان کرد: از مجموعه های فرهنگی به خصوص فعالین فضای مجازی و نیز اپراتورهای تلفن همراه در اطلاع رسانی سریع، انتظار می رود در بخش کاهش تصادفات و معرفی جاذبه های استان در حوزه زیارتگاه های امامزادگان واجب التعظیم و اماکن گردشگری با تلاش مضاعف و سلایق ارزشمند استان فارس به هموطنان به نحو مطلوب معرفی کنند.

وی ابراز داشت: با توجه به کارکردهای مناسب اجتماعی سازمان های مردم نهاد با توجه به پایان ایام دهه فاطمیه در تعطیلات نوروز امسال و مصادف شدن سال جدید با میلاد امام مهدی (عج) شرایط مساعدی برای برگزاری اعیاد و جشن های ماه شعبان فراهم است، شایسته است در استان همه بخش های فرهنگی مراسم را در خور و شأن استان به عنوان سومین حرم اهل بیت به این مهم جامه عمل بپوشانند.

معاون استاندار فارس با تاکید بر این موضوع که ۳۵ درصد از تصادفات بر اساس آمار حمل و نقل جاده ای در نتیجه خواب آلودگی نزدیک به مبادی ورودی شهرها حادث می شود، اضافه کرد: نهادهای مردم نهاد، هیئات مذهبی، مساجد و مراکز فرهنگی در مسیرهای منتهی به ورودی شهرها با برپایی توقف‌گاه‌ها ارائه خدمات و مراکز راهنمایی گردشگران این موضوع را با جدیت دنبال کنند.

فرخ زاده ضمن بیان اینکه پیش بینی های خوبی برای توزیع مناسب فرآورده های نفتی صورت گرفته است بر بهبود و بازرسی امکانات جانبی پمپ بنزین ها مانند سرویس بهداشتی، نمازخانه، ارائه خدمات اغذیه و قرار گرفتن در بهترین شرایط جهت رفاه حال مردم تاکید کرد.

زیباسازی و فضاسازی فرودگاه ها جهت استقبال از مسافرین و آماده کردن ایستگاه های راه آهن و رفع مشکلات موجود در ایستگاه های آباده و اقلید نیز از دیگر مواردی بود که در این جلسه به آن تاکید شد.

ایمن سازی کمربندی شیراز برای مهمانان نوروزی

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: ایمن سازی و پاکسازی مبادی ورودی و خروجی و کمربندی شهر شیراز برای استقبال از میهمانان و مسافران نوروزی آغاز شد.
غلامرضا غلامی در نشست مشترک ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز که با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس، تعدادی از شهرداران مناطق برگزارشد، افزود: ورودی های شهر و کمربندی شیراز از اصلی ترین معابر شهر شیراز است که همه روزه حجم زیادی از مردم در حال رفت و آمد در این مسیر هستند،از این رو ایمن سازی این محورها برای تردد ایمن مسافرین و شهروندان و زائرین سومین حرم اهل بیت (ع)پاکسازی و نظافت ،رفع  مشکلات بصری ، مرمت ، لکه گیری آسفالت ،روکش آسفالت،نصب علائم ایمنی و رفع مشکلات روشنایی کمربندی شیراز آغاز شده تا شهروندان و مسافران را در برابر خطرات احتمالی ایمن شوند.

وی بیان کرد: با اقداماتی که توسط شهرداری و سایر ارگان ها در سال های اخیر در کمربندی شیراز صورت گرفته، کمربندی شیراز نسبت به قبل، وضعیت بهتری دارد اما همچنان با مشکلاتی مواجه است که باید با تعامل و همراهی دستگاه ها مرتفع شود و با تعامل و عزم جدی مجموعه شهرداری و راهداری هر چه سریعترعملیات پاک سازی و ساماندهی کمربندی شیراز را به سر انجام رساند و محیطی پاکیزه و درخور شخصیت  مردم شهر شیراز و مسافران نوروزی فراهم آورد.

غلامی گفت: کمیته‌ای متشکل از نمایندگان معاونت خدمات شهری   شهرداری و راهداری، با تقسیم تمام مبادی ورودی و خروجی کمربندی ، در ابتدا وضعیت را مورد بررسی قرار داده و سپس با در نظر گرفتن برآورد هزینه ها ، عملیات پاکسازی و ایمن سازی ،خط کشی ،تأمین روشنایی تمامی مبادی ورودی و خروجی کمربندی را با قدرت جهت استقبال از میمانان نوروزی پیگیری خواهند کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز ضمن تاکید بر ساماندهی وضعیت کمربندی شیراز اضافه کرد: از تمام توان مجموعه خدمات شهری شهرداری در راستای ساماندهی و تنظیف مبادی ورودی و خروجی استفاده خواهیم کرد و برای استقبال هر چه بهتر از میهمانان نوروزی کلیه تمهیدات لازم را با همه امکانات موجود در نظر گرفته می شود.

علیرضا سیاه پور مدیر کل راهداری استان فارس نیز در این نشست اظهار داشت: مجموعه راهداری آمادگی هرگونه همکاری با معاونت خدمات شهری شهرداری شیراز را دارد و با تمام توان عملیاتی خود در راستای سامان بخشیدن به وضعیت فعلی مبادی ورودی و خروجی شهر شیراز اقدام می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha