عقب‌افتادگی‌های دستمزد کارگران در شورای عالی کار بررسی شد

تهران- ایرنا- رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار گفت: در جلسه شورای عالی کار، گزارشی از سبد معیشت کارگران و وضعیت اقتصادی ارائه شد و موضوع عقب افتادگی‌های دستمزد مورد بررسی قرار گرفت.

«فرامرز توفیقی» در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: در جلسه شنبه‌شب شورای عالی کار، مشکلات کانون های کارگری و وضعیت قیمت کالاها و روند افزایش دستمزد در سال های گذشته مورد بحث قرار گرفت.

وی افزود این جلسه با حضور شرکای اجتماعی از جمله جامعه کارآفرینی و نمایندگان وزارت کار تبادل نظر شد و گفت‌وگوهایی در خصوص تعیین دستمزد شد.

رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار ادامه داد: قرار شد ۱۴ اسفندماه ماه جلسه شورای عالی کار برگزار شود و در آن تعیین دستمزد صورت گیرد که امیدواریم این اتفاق بیافتد.

وی با بیان اینکه جامعه کارگری خواستار اجرای ماده ۴۱ قانون کار است گفت:   بر اساس این قانون حداقل مزد کارگران با توجه به درصد تورمی که از طرف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌شود ، تعیین می شود.

توفیقی بیان داشت: امسال سبد معیشت کارگران هشت میلیون و ۹۷۹ هزار تومانی برای یک خانواده متوسط شهری ۳.۳ نفری برای سال ۱۴۰۱ نرخ‌گذاری شده است که این امر در تعیین دستمزد کارگران مهم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha