۹ اسفند ۱۴۰۰، ۰:۱۱
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84665540
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳ مهابادی در پیک ششم کرونا فوت شدند

۹ اسفند ۱۴۰۰، ۰:۱۱
کد خبر: 84665540
۱۳ مهابادی در پیک ششم کرونا فوت شدند

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: ۱۳ نفر از شهروندان از ابتدای شیوع پیک ششم کرونا تاکنون به علت ابتلا به کرونا جان خود را ازدست دادند.

بهاء الدین حسینی بامداد دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای بهمن ماه جاری و همزمان با آغاز پیک ششم کرونا ۱۰۹ نفر در بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) بستری شدند که از این تعداد ۱۳ نفر جان خود را ازدست دادند.

وی ادامه داد: ۴۲ درصد افراد فوت شده جز شهروندانی هستند که واکسن گریز بوده و مراحل سه گانه واکسیناسیون را دریافت نکرده بودند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار داشت: در حال حاضر ۷۳ درصد افراد واجد شرایط کرونا دز نخست، ۶۴ درصد دز دوم و ۲۳ درصد نیز هر سه مرحله واکسن خود را در دریافت کرده اند.

حسینی با بیان اینکه تزریق دز سوم جزو تاکیدات وزارت بهداشت است، اظهار داشت: تکمیل فرآیند واکسیناسیون، نقش بسزایی در ایجاد ایمنی جامعه و کنترل کرونا دارد از این رو بر این اساس از شهروندان درخواست می‌شود هرچه سریعتر نسبت به تزریق و تکمیل فرآیند واکسیناسیون خود و اعضای خانواده اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه مهاباد هم اکنون در وضعیت نارنجی مقابله با کرونا قرار دارد، تاکید کرد: لازم است که در کنار واکسیناسیون، شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیز به صورت کامل رعایت شود تا بتوان از پیک بعدی جلوگیری کرد.

مهاباد با ۲۴۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع و تاکنون بیش از ۵۹۷ نفر بر اثر این بیماری در این شهرستان فوت شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha