۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۳۷
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84658673
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰ درصد از بیماران فوتی در سردشت، واکسن تزریق نکرده بودند

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: ۷۰ درصد بیماران فوتی ناشی از کرونا در این شهرستان در طی شیوع پیک ششم نسبت به دریافت واکسن و یا تکمیل مراحل سه گانه واکسیناسیون اقدام نکرده بودند.

داوود آتشی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فرآیند شیوع پیک ششم کرونا از آذر ماه سال جاری آغاز و در این مدت تاکنون ۹ نفر از شهروندان سردشتی به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

وی عدم استقبال شهروندان از تزریق واکسن نوبت سوم را یکی از عوامل افزایش آمار فوتی های ناشی از کرونا  دانست و افزود: طی سه ماهه گذشته بیش از ۲۵۰ نفر در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان بستری شدند که از این تعداد ۴۰ درصد دارای تست کرونای مثبت بودند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت اظهار داشت: از ابتدای شروع واکسیناسیون سراسری تاکنون ، ۸۱ درصد افراد ۱۲ سال به بالا و ۹ درصد افراد بین پنج تا ۱۲ سال نسبت به دریافت حداقل نوبت نخست خود اقدام کرده اند.

آتشی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۱۹ هزار نفر دُز سوم واکسن کرونای خود را در این شهرستان دریافت کرده اند که ۲۴ درصد افراد واجد شرایط این شهرستان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۶۵ نفر از شهروندان بر اثر بیماری کووید-۱۹ در این شهرستان جان خود را از دست داده‌اند، گفت: در شرایط فعلی تنها راهی که می‌توان از طریق آن بر بیماری به صورت کامل غلبه و از ابتلا به آن جلوگیری کرد، استقبال حداکثری از واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اصول پیشگیرانه است.

شهرستان مرزی سردشت با بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت هم اکنون در شرایط نارنجی مقابله با کرونا قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha