اعتراض سفیر آمریکا به همتای صهیونیستی خود به‌دلیل خودداری از محکومیت روسیه

تهران-ایرنا- تارنمای آمریکایی آکسیوس به نقل از مقامات صهیونیستی نوشت: لیندا توماس گرینفیلد سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد به تصمیم همتای صهیونیستی خود به دلیل خودداری از حمایت از قطعنامه تحت امر آمریکا در شورای امنیت برای محکومیت حمله روسیه اعتراض کرده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، تارنمای آکسیوس نوشت: اسرائیل تلاش کرده روابط خوب خود با روسیه و اوکراین را در طول بحران کنونی حفظ کند و حتی تلاش کرده نقش میانجی را ایفا کند. اما این تصمیم مورد انتقاد روسیه و اوکراین و اکنون آمریکا قرار گرفته است.

دفتر نخست وزیری و وزارتخارجه رژیم صهیونیستی مدعی شده که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیاز تل آویو به دقت نظر در واکنش خود به حمله روسیه را به منظور حفظ هماهنگی امنیتی با روسیه در سوریه درک می کند.

با این حال رژیم صهیونیستی در شرایطی که آمریکا تلاش کرده حمایت کشورها را از قطعنامه محکومیت روسیه جلب کند پا پس کشیده و پاسخ روشنی قبل از آغاز نشست روز جمعه شورای امنیت نداده است.

بعد از رای گیری روز جمعه که روسیه آن را وتو کرد، توماس گرینفیلد در پیامی خطاب به گیلاد اِردن سفیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که بایدن از این تصمیم اسرائیل ناامید شده است.

اکسیوس نوشت: وزارت خارجه اسرائیل گفته این تصمیم تل آویو در مخالفت با درخواست آمریکا برای تصویب قطعنامه ضد روسی به این دلیل بوده که اسرائیل عضو شورای امنیت نیست و معلوم بوده که روسیه این قطعنامه را وتو خواهد کرد. با این حال بیشتر متحدان نزدیک به آمریکا از این قطعنامه حمایت کرده اند.

«لیور هایات/ Lior Haiat » سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شده که با دولت بایدن از کانال های مختلفی و درباره ابعاد متفاوتی از بحران اوکراین صحبت کرده و در نهایت این که شرکای ما از ملاحظات ما مطلع هستند.

هیات آمریکایی حاضر در سازمان ملل از اظهارنظر در این زمینه خودداری کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha