۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۳۲
کد خبرنگار: 2194
کد خبر: 84666486
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵ زندانی در فارس با رضایت اولیای دم از قصاص رهایی یافتند

شیراز-ایرنا-رئیس کل دادگستری استان فارس اعلام کرد: رضایت اولیای دم در پنج پرونده سبب رهایی محکومان از قصاص شد و با این اتفاق تعداد مصالحه های انجام شده و اخذ رضایت در پرونده قصاص در استان فارس به ۷۰ مورد رسیده است.

بر پایه مطلب دریافتی روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری استان فارس؛ حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی افزود: استان فارس توجه ویژه به امر صلح و سازش و اصلاح ذات البین دارد و حصول سازش در پنج  فقره پرونده قصاص و نجات پنج محکوم این پرونده ها در آستانه عید بزرگ مبعث پیامبر (ص) سبب رهایی محکومان از قصاص شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس ادامه داد: دو فقره از پرونده های منجر به رضایت در شعب ۷۲ و ۷۶ ویژه استان و سه فقره دیگر مربوط به حوزه های قضایی مرودشت، داراب و استهبان هستند.

وی گفت: تلاش های مسئولان حوزه های قضایی، اعضا و کارکنان  توسعه حل اختلاف و داوری استان و  کمک های معتمدین و ائمه جماعات در شهرستان ها در راستای توسعه فرهنگ اصلاح ذات البین و رفع اختلافات ستودنی است.

وی همچنین از در جریان بودن روند مذاکره در جهت صلح و سازش در ۱۰  پرونده دیگر قصاص خبر داد و بیان داشت: جهش استان فارس در راستای به صلح و سازش رساندن پرونده ها نشان از تلاش شبانه روزی اعضای و روحیه رأفت ، عطوفت و بخشش مردم در دیار فارس است .

موسوی وجود اقوام، طوایف، عشایر و اقشار گوناگون جمعیتی استان با روحیه سنتی گذشت و تأثیر نفوذ کلام ریش سفیدان در بین آنان را از دیگر عوامل موفقیت توسعه حل اختلاف استان در امر صلح و سازس خواند و تصریج کرد مرکز توسعه حل اختلاف استان فارس برنامه های ویژه ای را در مناطق گوناگون برای بهره گیری از ظرفیت ریش سفیدان تدوین و اجرا کرده است.

رئیس شورای قضایی استان فارس حاصل فعالیت های صورت پذیرفته در شوراهای حل اختلاف را مصالحه ۴۲ درصدی پرونده های مختومه شده در ده ماهه امسال عنوان و اظهار امیدواری کرد با همت اعضای تلاشگر شوراهای حل اختلاف تعداد مصالحه پرونده های قصاص و همچنین سایر پرونده مطروحه تا انتهای سال جاری افزایش خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha