روند ابتلا به کرونا در خراسان شمالی کاهشی شد

بجنورد- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمان خراسان شمالی گفت: در هفته اخیر شاهد روند کاهشی موارد بستری و سرپایی کرونایی هستیم ولی این امر نباید به معنای عادی انگاری تلقی شود زیرا این شرایط می تواند، شکننده باشد.

به گزارش ایرنا، دکتر سیدجواد پورنقی روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، اظهار داشت: روند کاهشی کرونا می تواند، شکننده باشد بنابراین شهروندان نباید با این پیش فرض که کرونا فروکش کرده است، بی توجه به شیوه نامه های بهداشتی باشند و ترددهای غیرضروری انجام دهند.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی به واکسیناسیون و عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی می تواند، روند کاهشی ابتلا را معکوس کند، گفت: باید همچنان با استفاده از ظرفیت دستگاه های اطلاع رسانی با رویکردی فرهنگی مردم را نسبت به تزریق دُز سوم و رعایت شیوه نامه های بهداشتی حساس کنیم.

پورنقی با بیان اینکه احیای اعتماد عمومی نسبت به حوزه سلامت از دستاوردهای مهم در ایام کرونایی است، گفت: همراهی مردم و اعتماد آنان به فعالان نظام سلامت، ارتباط بین بخشی و فداکاری های مدافعان سلامت موجب کسب افتخار برای کشور در مقابله با کرونا شد.

وی افزود: در واقع با وجود اینکه هنوز بسیاری از کشورهای درگیر بحران کرونا هستند در بحران کرونا هستند هم اینک شاهد گذر کشور و استان از پیک ششم کرونا هستیم.

 پورنقی با اشاره به تحریم‌ها و موانع مراکز بین‌المللی برای نظام سلامت ایران، خاطرنشان کرد: با وجود تمامی موانع و تحریم ها در برابر نظام سلامت کشور، باز هم ایران از کشورهای موفق در مقابله با بیماری کرونا و تزریق واکسیناسیون عمومی است.

در این آیین از زحمات افشین دلشاد تقدیر و محمدرضا اکبری به عنوان سرپرست جدید معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی معرفی شد.

هم اینک ۲۴۲ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان های استان بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار و ۱۵۰ نفر در استان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند که بیشترین آمار فوتی هشت ماه امسال بوده است.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، ۶ شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، گرمه، جاجرم و رازوجرگلان در وضعیت قرمز کرونایی و شهرستان های فاروج و مانه و سملقان نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.   

در این استان ۸۶۳ هزار نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha