شاخص تزریق دز سوم واکسن در مهاباد از میانگین استانی پایین‌تر است

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: ضریب تزریق دز سوم واکسن کرونا در این شهرستان بالای ۳۱ درصد است که نسبت به میانگین استانی ۶ درصد پایین تر است.

بهاالدین حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر ۷۳ درصد افراد واجد شرایط دریافت واکسن کرونا دز نخست و ۶۴ درصد نیز دز دوم دریافت کرده اند که نیاز است شهروندان نسبت به تزریق مراحل سه گانه به ویژه دز سوم اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه تزریق دز سوم واکسن کرونا نسبت به کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری ارتباط مستقیمی دارد، گفت: ۴۲ درصد افراد فوت شده جز شهروندانی هستند که واکسن گریز بوده و مراحل سه گانه واکسیناسیون را دریافت نکرده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار داشت: از ابتدای بهمن ماه سال جاری و همزمان با آغاز پیک ششم کرونا، ۱۰۹ نفر در بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) بستری شده اند که از این تعداد ۱۳ نفر جان خود را متاسفانه از دست داده اند.

حسینی بیان کرد: تکمیل فرآیند واکسیناسیون، نقش بسزایی در ایجاد ایمنی جامعه و کنترل کرونا دارد از این رو از شهروندان درخواست می‌شود هرچه سریعتر نسبت به تزریق واکسن خود و دیگر اعضای خانواده اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه مهاباد چند روزی است که از شرایط نارنجی خارج و در وضعیت قرمز مقابله با کرونا قرار گرفته است، تاکید کرد: لازم است که در کنار واکسیناسیون، شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیز به صورت کامل رعایت شود تا بتوان از پیک بعدی جلوگیری کرد.

مهاباد با ۲۴۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع و تاکنون بیش از ۶۰۰ نفر بر اثر این بیماری در این شهرستان فوت شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha