ترویج فرهنگ مالیاتی رسالت همگانی برای خروج از مشکلات اقتصاد نفتی است

یاسوج - ایرنا - امام جمعه دهدشت بر نقش مالیات در گسترش عدالت و توسعه اقتصادی تاکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ مالیاتی رسالت همگانی برای برون رفت از مشکلات اقتصاد نفتی است.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام علی‌ وحدانی‌فر روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد اظهارداشت: باید تمامی مراکز و منابر فرهنگی  نسبت به آگاهی بخشی عمومی در زمینه مقوله ترویج فرهنگ مالیاتی به عنوان یک ضرورت حیات‌ اقتصادی جامعه احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند و رسالت روحانیت در این راستا نیز مهم است.

وی بیان کرد: در تمامی کشورهای بدون نفت و دیگر منابع انرژی و مواهب طبیعی درآمدهای پایدار از محل مالیات صورت می گیرد که این امر در کشور ما نیازمند توجه بیشتر به مقوله مالیات و جلوگیری از فرارمالیاتی است.

وحدانی فر مساله فرار مالیاتی  را به یک مشکل اساسی دانست و گفت: ساماندهی و ثبت کارتخوان غیرفعال صنوف مختلف برای جلوگیری از فرار مالیاتی ضروری است.

امام جمعه دهدشت اظهار کرد: اگر مالیات بصورت واقعی از فعالیت های اقتصادی و صاحبان ثروت درآمد به میزان درآمدهای کلان و خرد عادلانه وصول شود، کشور به درآمدهای نفتی بی نیاز خواهد بود و این مساله حتی پیامدهای تحریم را بی اثر خواهد کرد.

وحدانی فر گفت: اگر در حوزه رفاهی و اقتصادی تلاش کنیم، ظرفیت فرهنگی و دینی نیز شکوفا خواهد شد.

وی با توجه به مشکلات کمبود درآمدی شهرداری دهدشت بر همکاری مالیات استان در اختصاص اعتبار دولتی بویژه از محل مالیات بر ارزش افزوده  تاکید کرد.

وحدانی فر بیان کرد: شهر دهدشت با کمبود امکانات زیادی مواجه است و شهرداری حتی برای حقوق کارکنان خود که ۲۰۰ کارمند و کارگر دارد با مشکل مواجه است.

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد نیز دراین دیدار از نگاه های فقه اسلامی به مقوله مالیات و تاکید لزوم ترویج فرهنگ مالیاتی تقدیر کرد.

 میلاد فرخان افزود: وصول مالیات و توزیع اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آلایندگی طبق قانون و عادلانه صورت می گیرد.


 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha