۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۲۸
کد خبر: 84667908
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هند خواستار آتش بس فوری در جنگ اوکراین شد

۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۲۸
کد خبر: 84667908
هند خواستار آتش بس فوری در جنگ اوکراین  شد

تهران- ایرنا - نخست وزیر هند با تاکید بر ضرورت احترام به تمامیت ارضی کشورها، خواستار آتش بس فوری در جنگ اوکراین و بازگشت طرفین درگیری به میز مذاکره شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری «ای ان آی» هند،«نارندرا مودی» نخست وزیر هند در گفت و گو با «آندژی دودا» رئیس جمهوری لهستان همچنین از کمک های این کشور برای تخلیه شهروندان هندی از اوکراین قدردانی کرد. 

براساس بیانیه ای که از سوی دفتر نخست وزیر هند منتشر شده است، «نارندرا مودی» از اقدامات ویژه لهستان برای در اختیار گذاشتن روادید برای شهروندان هندی و تخلیه آنها از کشور درگیر بحران اوکراین به گرمی قدردانی کرد. 

نخست وزیر هند در گفت و گو با "اندژی دودا"  از مردم لهستان نیز برای پذیرش شهروندان هندی و حمایت هایشان در زمان های دشوار تشکر کرد و با یادآوری کمک رسانی مردم و دولت لهستان در زلزله «گجرات» که سال ۲۰۰۱ اتفاق افتاد به پیوند و دوستی میان دو کشور اشاره کرد. 

«نارندرا مودی» در این تماس تلفنی، یادآور شد وزیر راه و ترابری دولتش را به عنوان فرستاده ویژه برای بازگرداندن شهروندان هندی به لهستان می فرستد تا در زمان استقرار بر خروج شهروندان هندی نظارت کند. 

پیش تر هند اولین محموله کمک های بشردوستانه برای اوکراین را از طریق لهستان به این کشور ارسال کرد که شامل دارو و تجهیزات پزشکی و دیگر مواد مور نیاز بود. 

به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (۵ اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد هفتمین روز خودشده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha