۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۳۳
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84668127
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس ستاد اعتکاف: ظرفیت های این مراسم معنوی باید بازگو شود

بجنورد- ایرنا- رئیس ستاد مرکزی اعتکاف گفت: اعتکاف ظرفیتی نهفته است که باید با علم و تدبیر توسط نخبگان و روحانیون استخراج و در بین مردم ترویج داده شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعلیرضا تکیه‌ای روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار داشت: اعتکاف دارای ابعاد معنوی و فرهنگی زیادی است که باید به خوبی در بین مردم تبیین شود و لازم است تا مجامع علمی و فرهنگی از جریانات و شئون این ظرفیت نهفته تحلیل و بازگو کنند.

وی ادامه داد: بیان ظرفیت های اعتکاف سپاهی معنوی را در کشور ایجاد می کند و این رویه با دفاع از سنت رسول اکرم(ع) بستر لازم برای جهان بینی اسلامی ایجاد می کند و افق روشنی را برای جوانان رقم می زند.

وی افزود: ۸۰۰ هزار نفری که سالانه در بستر اعتکاف رشد می کنند در آینده ای نزدیک در کم بینانه ترین حالت باید به ۱۰ درصد افزایش یابد تا این ظرفیت به خوبی برای مردم نمایان شود.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با بیان اینکه اعتکاف بهترین روش برای خلق و رواج معنویت در جامعه است، گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم رهبری از اعتکاف بعنوان عیار معنویت اخلاقی یاد می کند وبر ترویج آن تاکید دارند.

وی خاطرنشان کرد: همه باید پای کار باشیم تا از این ظرفیت بزرگ معنوی استفاده کنیم و یقین داریم تا با همکاری مردم و امامان جمعه افق آینده اعتکاف روشن می شود.

وی با بیان اینکه اعتکاف می تواند جلوی ناتوی فرهنگی را بگیرد، افزود: دشمنان همواره در حال توطئه برای جوانان ایران اسلامی هستند و اگر این سپاه معنویت در کشور شکل گیرد بسیاری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی موجود در جامعه کاهش می یابد.

وی ادامه داد: اگر زودتر به این دغدغه رهبری پی می بردیم بسیاری از مشکلات فرهنگی کنونی جامعه در حال حاضر وجود نداشت.

تشکیل شورای اعتکاف در تمامی استان ها

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف در ادامه با بیان اینکه شورای اعتکاف در تمامی استان ها تشکیل می شود، گفت: این شورا در مدت کوتاه یکماه در تمامی استان ها تشکیل و شخصا برای بررسی این موضوع به استان ها سفر خواهم کرد.

وی با بیان اینکه اعتکاف در قبل از انقلاب اسلامی مخصوص روحانیت و در مسجد امام خلاصه می‌شد، عنوان کرد: به برکت انقلاب اسلامی مراسم معنوی اعتکاف امروز به یک حرکت توسعه یافته و فرهنگ عمومی تبدیل شده است.

حجت الاسلام تکیه ای افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی اعتکاف دانشجویی، دانش آموزی، نخبگان، متخصصین و غیره در سطح کشور فعال می باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha