ایجاد زیرساخت های ثروت آفرین کلید قفل توسعه نیافتگی استان است

اردبیل-ایرنا - استاندار اردبیل با اشاره به تاثیر زیرساخت ها و برنامه های تحول آفرین حوزه های مختلف در ارتقای وضعیت اقتصادی ، برنامه ریزی برای اجرای کارهای بزرگ و ثروت آفرین را کلید قفل توسعه نیافتگی استان دانست.

به گزارش ایرنا، سید حامد عاملی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان با محوریت پروژه های اشتغالزای میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری افزود: وضعیت موجود در خصوص اجرای طرح ها و پروژه های بزرگی که بتواند رونق بخش این حوزه بوده  و زمینه افزایش مسافران خارجی را فراهم کند، مطلوب نیست.
وی بیان کرد: لازم است در حوزه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری علاوه بر اقدامات فعلی، برنامه ریزی برای تعریف و عملیاتی کردن کارهای بزرگی که موجب رونق گردشگری و افزایش سالانه سه میلیارد دلار به درآمد استان در عرض سه سال باشد، انجام شود.
استاندار اردبیل اظهار کرد: افزایش این میزان درآمد به خودی خود محقق نمی شود و مقدمه موفقیت در این زمینه توجه به زیرساخت‌های مورد نیاز است که باید مد نظر فعالان و متولیان باشد.
عاملی ایجاد مجموعه‌های تفریحی با خدمات ویژه برای جذب گردشگران خارجی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با ورود ۱۵۰ نفر گردشگر خارجی به تعداد دوبار در هفته و اسکان سه روزه میزان رونق اقتصادی و درآمد استان از این محل ۲ برابر می‌شود.
وی تصریح کرد: این رونق اقتصادی و افزایش درآمد تاثیر مستقیمی بر سایر بخش‌ها و درآمدهای استان داشته و می‌تواند وضعیت اقتصادی مردم را تا ۲ برابر ارتقا دهد.
استاندار اردبیل بر تعریف پروژه‌ها و طرح‌‍‌های مهم و رونق بخش برای اجرا در سال آینده تاکید کرد و خواستار استخراج پیشنهادات از سوی متولیان این بخش تا هفته آینده شد.
عاملی افزود: اگر این موضوع اجرایی شود، می‌توانیم برای پروژه‌های تحول آفرین و رونق بخش در حوزه گردشگری تسهیلاتی جذب و ظرفیت‌های شاخصی در این حوزه ایجاد کنیم.
وی به پتانسیل‌های طبیعی و خدادادی استان و میزان استقبال کمپ‌های تیم ملی و گردشگران خارجی برای حضور و استفاده از این مزیت‌های طبیعی اشاره کرد و خواستار تعریف ظرفیت های پذیرش در حد استاندارد جهانی در بخش مختلف گردشگری استان شد.
در این جلسه مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان  و معاونان وی ، گزارشی از اقدامات انجام گرفته در حوزه میراث فرهنگی ، صنایع دستی ، گردشگری و سرمایه گذاری گردشگری ارایه کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha