استاندار همدان: تسهیلات بانکی به سمت حوزه‌های تاثیرگذار اقتصادی هدایت شود

همدان_ایرنا_ استاندار همدان گفت: باید تلاش کرد عمده تسهیلات بانکی به سمت حوزه های تاثیرگذار بخش های اقتصادی مانند بخش صنعت ، معدن ، کشاورزی ، مسکن و گردشگری هدایت شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان همدان با تاکید بر تسریع در اجرای مصوبات ستاد تسهیل استان و همکاری با هیات خبرگان بانکی استان، افزود: حمایت و هماهنگی سیستم بانکی دراین زمینه تاثیرگذار است و بانک ها باید آمادگی لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ کار مهم و ارزشمندی در پیش داریم، گفت: تعهد ایجاد اشتغال در استان همدان ۲۳ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی است.

نماینده عالی دولت در استان همدان افزود: همچنین نرخ رشد پیش بینی شده در کشور ۸ درصد و در استان ۷.۵ درصد است که باید بانک ها آمادگی لازم برای اجرایی شدن آن را داشته باشند.

قاسمی فرزاد با تاکید بر بررسی سریع ، تصویب و عقد قرارداد تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ و بند ب تبصره ۱۶ و مانده تسهیلات اشتغال روستایی، گفت: از محل اقساط برگشتی، تسهیلات روستایی و تسهیلات رونق تولید پرداخت شود.

استاندار همدان گفت: با توجه به ایام پایانی سال برای تسریع در پرداخت حقوق پرسنل دستگاه های اجرایی و بازنشستگان، اقدامات لازم انجام شود.

وی ادامه داد: در خصوص تامین نقدینگی پایان سال با ناظر پولی بانک مرکزی از هم‌اکنون هماهنگی لازم انجام شود.

قاسمی فرزاد با تاکید بر تعیین تکلیف سریع واحدهای تملیکی توسط بانک ها، گفت: مراقبت شود طرح های در تملک بانک ها و یا در شرف اجراییه تولید و اشتغال لطمه نبیند.

وی خاطرنشان کرد: بانک های خصوصی باید نسبت به پرداخت تسهیلات در استان همدان اقدامات جدی تری داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha