بهره‌مندی حداکثری کارکنان از قوانین کار محقق می شود

گرگان- ایرنا - معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اجرای پایش از واحدهای تولیدی زیر مجموعه وزارتخانه متبوعش گفت: با تلاش فراگیر و همراهی همگانی بهره مندی حداکثری کارگران از قوانین حوزه کار محقق می شود.

به گزارش ایرنا، علی حسین رعیتی فرد شامگاه روز چهارشنبه در  بازدید از یکی از واحدهای تولیدی لبنیات در گرگان اظهارداشت: با وجود آن که حدود ۳۱ سال از تصویب قانون کار می گذرد اما به طور معمول به اجرای حداقلی و محدود چند ماده و تبصره از این قانون بسنده می‌شود.
 وی خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا با شناسایی ظرفیت‌های قانونی زمینه بهره مندی حداکثری کارفرمایان و کارگران از حمایت ها و مساعدت های قانونی فراهم و رضایتمندی قابل قبولی را ایجاد کنیم.
رعیتی فرد تصریح کرد: اجرای قانون طبقه بندی مشاغل ، تشکیل تشکل های کارگری با هدف مطالبه حقوق کارگران، ارائه خدمات تعاونی مصرف و مسکن، احیای جدی کمیته حفاظت فنی و صیانت از نیروی کار و ایمنی کارگران از جمله پتانسیل های مندرج در قانون کار است که تاکنون به طور جدی به آن پرداخته نشده و مغفول مانده است .

بهره‌مندی حداکثری کارکنان از قوانین کار محقق می شود

معاون وزیر کار ادامه داد: تلاش می‌کنیم مباحث مطروحه در وهله نخست در واحدهای تولیدی و صنعتی زیرمجموعه وزارتخانه تعاون کار و رفاه اجتماعی عملیاتی و ثمرات و دستاوردهای آن به همه واحدهای زیر پوشش قانون کار تسری یابد.
 وی ادامه داد :بر اساس نظر مقام عالی وزارت برای تثبیت اشتغال و ایجاد اشتغال در فازهای توسعه ای با جدیت کامل در میدان حضور و حمایت های قانونی معمول می گردد.
به گزارش ایرنا، معاون روابط کار وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی شامگاه امشب با همراهی مسعود بابایی مدیرکل حمایت از مشاغل و  بیمه بیکاری و حسینعلی خواجه مظفری مدیرکل تعاون استان گلستان از مجتمع کشتارگاهی طیور در شهرستان کردکوی و شرکت پگاه در گرگان بازدید کرد.

رییس جمهور به همراه شماری از وزرای کابینه دولت جهادی سیزدهم روز جمعه به استان گلستان سفر می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha