افراد مستعد بومی در مدیریت‌ استانی بکار گرفته شوند

قم-ایرنا-رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر استفاده از استعدادهای بومی در فعالیت‌های اجرایی و تصمیم‌گیری‌های استانی، گفت: باید از افراد با استعداد بومی در بخش های مختلف مدیریت‌ استانی استفاده شود.

به گزارش شامگاه چهارشنبه ایرنا از مرکز خبر حوزه، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار نماینده ولی فقیه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان طلاب و فضلای کهگیلویه و بویراحمد در قم، بیان کرد: علما وارثان انبیا معرفی شده اند؛ پس روحانیت ما هم باید در تمام سختی‌هایی که مردم متحمل می‌شونددر سختی هایی که مردم متحمل می‌شوند آنها را همراهی و همدلی کنند.

حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: علمای هر شهری باید با مردم مدارا و انس داشته باشند؛ البته این مدارا به معنای کوتاه آمدن از ارزش‌ها و اعتقادات دینی نیست و مردم داری از ویژگی‌های بارز پیامبر اکرم(ص) بوده است.

وی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را مردمی ولایت مدار، صادق و قدرشناس دانست و گفت: بزرگواری و ولایت مداری مردم شریف این استان برای ما روشن است و امیدواریم مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد تلاش کنند تا اگر محرومیتی در آنجا وجود دارد از بین رفته و نام محروم از این استان حذف شود.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  با اشاره به لزوم شناسایی ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد توسط مسولان آن افزود: این استان دارای استعداد ویژه ای همچون دریافت حجم بالایی از نزول آسمانی، کوه‌های سر به فلک کشیده و طبیعتی بکر و ذخایر ارزشمندی است و باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

حسینی بوشهری گفت: مردم هر شهری زمانی خود را سهیم در انقلاب و نظام اسلامی می‌دانند که در تعیین سرنوشت شهرهای خود و در برنامه‌های اجرایی مختلف دخیل باشند؛ از مسولان انتظار می‌رود از استعدادهای بومی شهرها و استان‌های در فعالیت‌های اجرایی و تصمیم گیری ها استفاده کنند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، اظهار کرد: پیامیر گرامی خدا آینه تمام نمای قرآن بود و کارهای خوب را تحسین و کارهای بد را تقبیح می‌کردند تا از این طریق نیکی‌ها در جامعه اسلامی رشد پیدا کنند.

تحولات مثبت در مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه

رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین در مراسم رونمایی از سه درگاه جدید سایت ویکی پاسخ، تحولات مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم را عرصه‌های ساختاری، اهداف و عملکرد، مثبت ارزیابی کرد. ​

وی با اشاره به فعالیت‌های اخیر این مرکز اظهار داشت: تحولات مثبتی را در ساختار، اهداف و عملکرد مرکز مطالعات شاهد هستیم و بحمدالله این مرکز در مسیر تحقق اهداف اولیه تشکیل آن، گام بر می دارد.

حسینی بوشهری با اشاره به ظرفیت بالای فضای مجازی در جهت تحقق اهداف اسلامی خاطر نشان کرد: پیشرفت های زیادی در عرصه فضای مجازی رخ داده که باعث پیشرفت حوزه علمیه نیز گشته است. حوزه علمیه امروز با گذشته خود قابل مقایسه نیست و ظرفیت‌های فراوانی در آن به جریان در آمده است.

امام جمعه قم، تنوع بخشی در پاسخگویی، شناسایی نیازهای زمان و بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود را از انتظارات مقام معظم رهبری و نیاز امروز جهان در عرصه پاسخگویی به شبهات ارزیابی کرد و افزود: رسالت امروزه حوزه در راستای همان رسالت نبوی است و مصداق بارز روایت «إِنَّ اَلْعُلَمَاءَ وَرَثَةُ اَلْأَنْبِیَاءِ» می‌باشد. حرکت در جهت اهداف بعثت رسول اکرم(ص)منحصر به زمان خاصی نبوده و روحانیت باید این رسالت را با جدیت ادامه دهد.

وی ادامه داد: الزاما نباید در همه کارها تصدی گری کنیم؛ بلکه باید در تک تک مراکز حوزوی و مدارس علمیه سطح کشور، این انگیزه وجود داشته باشد و از ظرفیت‌های آنان استفاده شود. در زمینه ادیان و مذاهب،

آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی و شبهات روز حرف‌هایی برای گفتن داریم که نیازمند تبیین و اطلاع رسانی مناسب به مردم سراسر جهان است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه خطاب به حاضران گفت: فعالیت‌های شما که همه به صورت جهادی انجام شده است، نشان دهنده افق بلند و امیدوار کننده‌ای است که در نظر دارید که البته مورد انتظار حوزه نیز می باشد.

در ابتدای جلسه، حجت الاسلام و المسلمین پور امینی، مدیر مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه ،گزارشی از جزئیات برنامه‌ها، اهداف و عملکرد این مرکز در حوزه‌های پاسخگویی به شبهات، روش شناسی پاسخ به شبهه، سامانه رصد، تلویزیون اینترنتی حوزه، تألیفات، دفاتر تخصصی پاسخ به شبهات و حدود ۳۰ برنامه این مرکز در عرصه پاسخ به شبهات، ارائه و خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت آماده مراکز مختلف در عرصه پاسخگویی به شبهات حوزه بین الملل، مسائل اجتماعی و اعتقادات، استفاده کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha