۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۸:۳۲
کد خبرنگار: 5193
کد خبر: 84669028
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ واحد مسکونی احداثی از محل زکات در بزینه‌رود افتتاح شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۶ واحد مسکونی مددجویی احداثی از محل زکات جمع آوری شده در بزینه رود افتتاح و تحویل خانواده‌های واجد شرایط تحت پوشش این نهاد شد.

روح الله صالحی شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح مسکن مددجویی با بیان اینکه تامین سرپناه و مسکن مناسب برای مددجویان تحت حمایت، یکی از اولویت‌های اصلی این نهاد است افزود: ارائه خدمات مسکن یکی از ارکان مهم توانمندسازی مددجویان تحت حمایت است.
وی با تاکید بر اینکه  به‌منظور فراهم کردن زمینه توانمندسازی جامعه هدف و سرعت بخشی در این حوزه، توسعه خدمات فکری و فرهنگی، ایجاد اشتغال و تامین مسکن مناسب برای مددجویان به‌عنوان ارکان مهم توانمند سازی مورد توجه است، تصریح کرد: ارائه خدمات مؤثر و هدفمند در این سه محور، از برنامه‌های اصلی کمیته امداد در حوزه توانمندسازی است.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه ساخت مسکن برای مددجویان تحت حمایت از طریق هم افزایی، منابع داخلی این نهاد، کمک های خیرین و جمع آوری زکات انجام می‌شود، اظهار داشت: هم افزایی و مشارکت خیران و نیکوکاران در اجرای برنامه های حمایتی و توانمندسازی این نهاد موجب ارتقای اثربخشی خدمات شده و نقش موثری در تحقق اهداف سازمانی این نهاد در حوزه توانمند سازی  دارد.


مرکز نیکوکاری تخصصی صالحین بزینه رود افتتاح شد
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، در مراسم افتتاح مرکز نیکوکاری تخصصی صالحین بزینه رود گفت: با وجود مراکز نیکوکاری تخصصی زکات، مداخلات مردمی در احیاء زکات ارتقا پیدا می‌کند.
صالحی از مراکز نیکوکاری به عنوان بازوان اجرایی کمیته امداد امام در محرومیت زدایی، نام برد و افزود: نقش بی بدیل این مراکز در خدمت رسانی به اقشار نیازمند بر کسی پوشیده نیست. 
وی بهره گیری بیشتر از ظرفیت های مردمی در ترویج فرهنگ پرداخت زکات را از جمله اهداف ایجاد مراکز نیکوکاری تخصصی زکات در مناطق مختلف،  عنوان کرد و گفت: ۱۶۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان، در راستای خدمت رسانی به اقشار ضعیف جامعه با مجوز و نظارت کمیته امداد استان زنجان و مدیریت مردمی فعالیت دارند.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان اظهار داشت: از این تعداد، ۵۶ مرکز به صورت تخصصی در بخش های اشتغال و کارآفرینی، زکات، فرهنگی، مشاوره و مددکاری، مسکن، ایتام و امور حقوقی به جامعه هدف ارائه خدمت می کنند. 
صالحی با تاکید بر اینکه هدف از ایجاد مراکز نیکوکاری واگذاری امور مردم به مردم است، خاطرنشان کرد: این مراکز به صورت کاملاً داوطلبانه و مردمی ایجاد شده و با بهره گیری از ظرفیت های مردمی به صورت محله مبنا و تخصصی در حوزه ترویج فرهنگ خیر و احسان فعالیت دارند.
وی رویکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) را اجتماع محور کردن فرآیند فقرزدایی و توانمندسازی عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha