۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۵۶
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84669299
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسکن دولتی در شهرهای کوچک خراسان شمالی ویلایی اجرا می شود

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: با توجه به نبود استقبال خوب از طرف مردم برای مسکن آپارتمانی در شهرهای کوچک استان، مسکن دولتی در این شهرها به صورت ویلایی ساخته می شود.

قاسم قاسمی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این زمینه وزارت راه و شهرسازی با واگذاری زمین در این شهرها برای ساخت واحدهای مسکونی ویلایی موافقت کرده و در استان هم با واگذاری زمین برای ساخت واحدهای ویلایی یک تا سه سه طبقه موافقت شد.

وی تصریح کرد: در شهرهای ایور، درق، صفی آباد، تیتکانلو و حصار گرمخان یک واحد مسکونی در هر قطعه زمین ساخته می شود، همچنین در شهرهای آشخانه، گرمه، جاجرم، راز و فاروج ۲ واحد مسکونی در هرقطعه زمین و در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین، سه طبقه روی پیلوت در هر قطعه زمین موافقت شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: با توجه به ابلاغ وزارت راه و شهرسازی، باید ۴۸ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود که در این زمینه نیاز چهار ساله به زمین تامین شد.

قاسمی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۳۰۶ هکتار زمین دولتی با استعداد ساخت ۴۵ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی برای این طرح تامین شد و  ۲۶.۵ هکتار زمین هم با توافق با مالکان تامین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اکنون ۲ هزار و ۴۱۳ واحد در حال ساخت است و یکهزار و ۵۸۷ واحد خودمالکی هم در حال اجرا است

حدود ۳۱ درصد خانواده های استان مستاجر هستند

قاسمی در بخش دیگر سخنان خود درباره کمبود مسکن در استان گفت: بر اساس آخرین آمار اکنون حدود ۳۱ درصد از ۲۵۴ هزار و ۷۴۷ خانوار استان مستاجر هستند.

وی اظهار داشت: اکنون تنها ۴۲.۱۷ درصد از منازل موجود در شهرها و روستاهای استان بادوام ۳۱.۶ درصد نیمه بادوام و ۲۶.۲ درصد کم دوام بوده و در مقابل حوادث استحکام ندارند.

وی افزود: بر اساس این آمار ۳۶.۷ درصد از ۱۴۳ هزار و ۲۱۹ هزار خانوار ساکن در شهرهای استان مستاجر هستند، بر این اساس و با احتساب نرخ ازدواج در استان برای تامین نیاز مردم شهرها و روستاها به مسکن، باید سالانه حدود ۱۴ هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاها ساخته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: در طرح نهضت ملی مسکن ساخت سالانه حدود ۱۲ هزار واحد مسکونی در استان ساخته می شود.

بر اساس این گزارش و بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵، بعد خانوار در استان ۳.۴ نفر، تراکم خانوار در واحد مسکونی ۱.۰۷ و تراکم نفر در واحد مسکونی ۳.۶ نفر است. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha