۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۰۶
کد خبر: 84669412
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترغیب جوانان به ازدواج نیازمند حمایت های مالی است

۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۰۶
کد خبر: 84669412
ترغیب جوانان به ازدواج نیازمند حمایت های مالی است

ساوه - ایرنا- رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه گفت: یکی از راهکارهای ترغیب جوانان به ازدواج و فرزندآوری حمایت های مالی و اعتباری از این اقشار است که باید مودر توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام «جعفر رحیمی» روز پنجشنبه در هشتاد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی ساوه که در دفتر امام جمعه ساوه برگزار شد، افزود: در برخی شهرها از هر ۲ ازدواج یک مورد آن به طلاق ختم می‌شود و به قدری قبح این معضل شکسته شده است که بجای جشن ازدواج، شاهد برگزاری جشن طلاق در جامعه هستیم.

امام جمعه ساوه افزود: ازدواج، فرزندآوری و طلاق در شرایط کنونی به بحران تبدیل شده و نگرشی در سال‌های قبل با شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر در جامعه شکل گرفت که رویه ای اشتباه بود و نتیجه آن حرکت جمعیت کشور به سمت سالمندی شد.

حجت‌الاسلام رحیمی عنوان کرد: برای تشویق جوانان به ازدواج و فرزندآوری و کاهش آسیب‌های اجتماعی باید هزینه کرد و اعتبارات فرهنگی به سمت و سوی کاهش آسیب‌ها هدایت شود.

وی تاکید کرد: کم رنگ شدن فرهنگ قرآنی و خداباوری در جامعه موجب فاصله گرفتن اقشار جوان از فرهنگ دینی و در نتیجه کاهش بنیه اعتقادی آنان می شود، از این رو باید برای تقویت فرهنگ قرآنی و اسلامی همه ظرفیت‌ها بکار گرفته شود. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه همچنین فاصله گرفتن از فرهنگ دینی را از عوامل پیدایش آسیب‌های اجتماعی بیان کرد و افزود: معضلاتی مانند طلاق در واقع نوعی بحران اجتماعی محسوب می‌شوند و باید برای برون رفت از این شرایط برنامه‌های کاربردی تدوین شود. 

سرپرست فرمانداری ساوه نیز در این نشست گفت: سیاستی که در سال‌های گذشته مبنی بر کاهش فرزندآوری در کشور اجرا شد را باید کنار گذاشت و اکنون لازم است در جهت عکس آن طرز فکر برای افزایش جمعیت کشور فرهنگ‌سازی شود.

«مهدی الیاسی» تاکید کرد: بررسی دقیق دلایل کاهش موارد ازدواج و فرزندآوری در جامعه یک ضرورت است.

وی ادامه داد: راهکارهایی مانند در نظرگرفتن پیوست اجرایی در قوانین حمایتی از ازدواج و فرزندآوری از قبیل تامین مسکن یا اشتغال برای زوجین می‌تواند منجر به جوانی جمعیت شود.

سرپرست فرمانداری ساوه گفت: عزم ملی و هم افزایی موثری که در سراسر کشور و این شهرستان برای پیشگیری و مقابله با کرونا شکل گرفت، می تواند الگویی موفق برای ترغیب جوانان به ازدواج و فرزندآوری باشد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز از آماده سازی زیرساخت‌های لازم برای فعالیت حوزه سلامت در ناباروری خبرداد و گفت: آموزش ازدواج و فرزندآوری باید از سنین دبیرستان آغاز شود زیرا آموزش‌های قبل از ازدواج که اکنون ارائه می شود، کافی نیست و باید بیشتر شود. 

«محمود کریمی» اظهار داشت: جمعیت مانند شمشیر دولبه است که می‌تواند یک فرصت و یا تهدید باشد و اگر زیرساخت برای افزایش جمعیت فراهم نباشد، افزایش آن آسیب‌زا خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha