۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۱۹
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 84669451
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سوریه: به پیش‌نویس قطعنامه درباره اوکراین رأی منفی دادیم

تهران-ایرنا- نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت که پیش نویس قطعنامه ارائه شده درباره عملیات نظامی در اوکراین، بیانگر رویکردی جانبدارانه مبتنی بر تبلیغات و باج‌گیری سیاسی است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، بسام صباغ نماینده دائم سوریه در سازمان ملل دیشب در جلسه اضطراری مجمع عمومی درباره اوکراین گفت: سوریه به پیش نویس قطعنامه ارائه شده به مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره اوکراین رای منفی داد.

به گزارش سانا، صباغ تاکید کرد که تهیه کنندگان این طرح علاقه مند بودند که زبان زور و تهاجم را علیه فدراسیون روسیه بیان کنند.

وی افزود: پیش‌نویس قطعنامه یک نفاق آشکار سیاسی است، اگر آمریکا و متحدانش غربی واقعاً در مورد تنش زدایی در منطقه جدی بودند، به وعده‌های سه دهه پیش فدراسیون روسیه مبنی بر عدم گسترش ناتو به شرق و تبدیل اوکراین به منبع بحران که تهدید مستقیم و واقعی برای روسیه عمل می‌کردند.

صباغ توضیح داد که این پیش نویس قطعنامه برای جستجوی راه حل واقعی برای بحران طراحی نشده است، بلکه برای شیطان جلوه دادن فدراسیون روسیه از طریق ایجاد کمپین‌ها و رسانه‌های گمراه کننده برای تحریف حقایق است.

وی افزود: سوریه به دلیل مخالفت با سیاست هژمونی غرب، به پیش نویس قطعنامه عملیات نظامی در اوکراین که در راستای تحریک و طولانی کردن بحران، ایجاد هرج و مرج و استانداردهای دوگانه و اعمال اقدامات قهری یکجانبه است، رای منفی داد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تأکید کرد تشدید اوضاع بین روسیه و اوکراین ناشی از آن است که کشورهای غربی به تعهدات خود در قبال روسیه احترام نمی‌گذارند و این برای دهه‌ها ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha