۱۳ اسفند ۱۴۰۰، ۲:۰۲
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84669974
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سوریه: ارسال تسلیحات مرگبار غرب به اوکراین باعث تشدید بحران می‌شود

تهران- ایرنا- نماینده دائمی سوریه در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو روز پنجشنبه در نشست شورای حقوق بشر که به بررسی وضعیت اوکراین اختصاص داشت، گفت که ارسال تسلیحات مرگبار غرب به این کشور باعث تشدید بحران می‌شود.

به گزارش ایرنا از شبکه الاخباریه سوریه، حسام الدین آلا گفت که ارسال تسلیحات و موشک‌های کشنده غرب به اوکراین و اعمال اقدامات قهرآمیز یکجانبه علیه روسیه با هدف تشدید بحران و اعمال فشار بر روسیه است.

وی افزود: نقش این شورا در ارتقا و حمایت از حقوق بشر باید مبتنی بر همکاری و گفت وگو و پایبندی به اصول و معیارهای جهانی و دارای مصداقیت و به دور از استانداردهای دوگانه و سیاست زدگی باشد.

نماینده سوریه اضافه کرد: هدف از برگزاری این جلسه شورای حقوق بشر در خصوص اوکراین، آن هم پس از سال‌ها سکوت در مورد نقض حقوق بشر ساکنان دونباس و سکوت در مورد محکومیت بمباران اوکراین که محله‌های مسکونی در این منطقه را هدف قرار داد و باعث تلفات جانی شد و هزاران غیرنظامی را وادار به مهاجرت به خاک روسیه کرد، به خاطر نگرانی‌های حقوق بشری نیست، بلکه به خاطر منافع و برنامه‌های سیاسی است که به دنبال تشدید اوضاع و فشار بر فدراسیون روسیه هستند.

آلا گفت: توسل به اعمال یکجانبه غیرقانونی علیه روسیه، نادیده گرفتن نگرانی‌های امنیتی مشروع این کشور و ارسال سلاح‌ها و موشک‌های مرگبار به اوکراین، موید تمایل کشورهای غربی برای تشدید بحران و ایجاد پوشش برای ادامه تهدید امنیت ملی روسیه است.

وی در پایان گفت: سوریه در این نشست و پیش نویس قطعنامه سیاسی ارائه شده، مبنای معتبری برای رسیدگی به نگرانی‌های حقوق بشر در اوکراین به شیوه‌ای جامع و عادلانه نمی‌بیند و از کشورهای عضو شورا می‌خواهد که از این رویکرد سیاسی که در تضاد با مأموریت و نقش شورای حقوق بشر و مسؤولیت آن برای کمک به یافتن حل و فصل مسالمت آمیز بحران‌ها است، دست بکشند.

در نخستین ساعات صبح روز پنجشنبه گذشته (۵ اسفند) ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه "عملیات نظامی ویژه" علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد.

روسیه اعلام کرده است عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.

اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha