اقدامات کمیته امداد در کمک به اقشار آسیب پذیر الگویی در کشورهای اسلامی شده است

شیراز-ایرنا-معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس با تقدیر از اقدامات امدادی کمیته امداد خصوصا با محوریت خیرین ،نیک اندیشان و همه آحاد ملت که از دارایی خودشان برای کمک به مردم استفاده کردند؛ افزود: این اقدام شایسته، امروز الگویی شده در بسیاری از کشورهای مسلمان جهان شده است.

اسماعیل محبی پور روز پنجشنبه در همایش سراسری ترویج فرهنگ قرض الحسنه با عنوان قرض نیکو که به صورت ویدئو کنفرانس با رییس کمیته امداد کشور برگزار شد ضمن تبریک سالروز تاسیس کمیته امداد، گفت:  بنا و آرمان جمهوری اسلامی این است که افراد به دست خود اقتصاد خانواده خود را تامین کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس افزود: اقداماتی که کمیته امداد در طول عمر ۴۳ ساله خود انجام داده برای کمک به مردم مستمند  و کسانی بوده که ناشی از حاکمیت رژیم ستم‌شاهی دچار ضعف مالی شده بودند،افرادی که در بدو پیروزی انقلاب، باعث استحکام ریشه‌های درخت نوپای انقلاب اسلامی شدند.

محبی پور از جمله اقدامات نو و موثر مجموعه کمیته امداد را ایجاد صندوق امداد ولایت برشمرد و اضافه کرد: این صندوق از سال ۱۳۹۵ کار خود را رسما آغاز کرد و در این مدت عملکرد این صندوق ثابت کرده که با استفاده از قوانین اسلام مبنی بر قرض الحسنه می توان خیر و برکت به جامعه تسری داد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس خاطر نشان کرد: امروز این صندوق در همه استان‌های کشور شعبه دارد و اقدامات شایسته‌ای در حجم بسیار بزرگ و شاید باور نکردنی انجام داده که امیدواریم نظام بانکداری کشور هم این روند را الگوی خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه مشارکت خیرین در مسکن سازی، ایجاد اشتغال و در عرصه‌های اقتصادی فراتر از امدادرسانی است؛ گفت:  بنای نظام جمهوری اسلامی این نیست که صرفاً افراد مستمند را شناسایی کرده و به اندازه حیات به آنها کمک کند؛ بلکه بنای جمهوری اسلامی و آرمان جمهوری اسلامی این است که افراد به دست خودشان اقتصاد خانواده خود را تامین کنند و به همین دلیل پروژه‌هایی محرومیت‌زدایی عرصه‌های اشتغال و امثال آن در حال اجرا است.

محبی پور با اشاره به اقدامات موثر کمیته امداد فارس در امر محرومیت زدایی اضافه کرد: در ساخت خانه محرومین فاصله اقدامات کمیته امداد این استان نسبت به استان‌های دیگر زیاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha