۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۳۲
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 84669843
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گفت‌وگوی وزیر خارجه قطر با همتای اوکراینی‌

۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۳۲
کد خبر: 84669843
گفت‌وگوی وزیر خارجه قطر با همتای اوکراینی‌

تهران-ایرنا- وزیر خارجه قطر در گفت‌وگوی تلفنی با همتای اوکراینی خود بر لزوم افزایش تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حل مسالمت‌آمیز برای حل بحران اوکراین تأکید کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد که شیخ « محمد بن عبدالرحمن آل ثانی » وزیر امور خارجه قطر امروز ضمن تماس تلفنی با وزیر خارجه اوکراین نگرانی خود از تشدید جنگ اوکراین را ابراز کرد.

به گزارش الجزیره، عبدالرحمن آل ثانی در این گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت تضمین سلامت شهروندان اوکراینی تأکید کرد.

وی همچنین گفت که تلاش‌ها برای دستیابی فوری به حل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین باید افازیش یابد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روزدوشنبه۲۱فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌ های مردمی دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه/۵ اسفند ماه در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

روسیه اعلام کرده است عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است، اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha