گذری بر فرهنگ و هنر خراسان رضوی در هفته‌ای که گذشت

مشهد-ایرنا- درگذشت هنرمند پیشکسوت خراسان رضوی و رونمایی از تله فیلم "عکس پاییزی" از مهمترین رویدادهای فرهنگی و هنری استان در هفته گذشته بود.

به گزارش ایرنا، سید محسن مصطفی زاده، شاعر، نویسنده و هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر مشهد چهارشنبه شب هفته گذشته بر اثر عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت و به همین مناسبت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیامی این ضایعه را تسلیت گفت.

تله فیلم "عکس پاییزی" به کارگردانی مصطفی احمدی فر و نویسندگی علیرضا سوزنچی، آماده پخش از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران شد. ساخت این تله فیلم از هشت ماه قبل در مشهد آغاز شده و فیلمبرداری آن یک ماه به طول انجامیده است.

نوزدهمین جشنواره فیلم و عکس گناباد که دهم اسفندماه جاری آغاز شده بود پنجشنبه شب هفته گذشته (۱۲ اسفندماه) طی مراسمی با معرفی آثار برتر به پایان رسید. در این جشنواره  ۴۳ قطعه عکس اثر ۱۷ هنرمند عکاس گنابادی در معرض دید عموم قرار گرفت.

هفته گذشته سه نمایش شامل  "آپاندیس" به نویسندگی و کارگردانی مجتبی زادفر در تماشاخانه خورشید، "آش آشتی‌کنان" به نویسندگی مهدی سیم ریز و کارگردانی مهدی جهان پا در تماشاخانه کیانیان و "هنوز نمرده" به کارگردانی علیرضا سعیدی در تماشاخانه گلشهر این شهر روی پرده رفت.

همچنین تئاتر "آدیداس" به نویسندگی مهدی ضیا چمنی و کارگردانی پویا غازی از تولیدات هنرهای نمایشی مشهد، آماده اجرا در تماشاخانه تهران شد.

نمایشنامه "قحطی" نوشته کامران سعادت هنرمند مشهدی نیز برگزیده مرحله نخست اولین جشنواره نمایشنامه نویسی انتشارات "آماره" شد و به مرحله بعدی این دوره از رقابتها راه یافت.

کانون شعر و ادب و کانون موسیقی دانشگاه فردوسی مشهد هم شب ترانه و شعر "نت به نت ترانه" را با حضور عبدالجبار کاکایی و مهدی ایوبی به همراه شعرخوانی شاعران خراسان رضوی در تالار رودکی این دانشگاه برگزار کرد.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مهدی سیم‌ریز، محمد مداح‌حسینی، رضا حاتمی‌ وفا، رفاهی و یوسف‌زاده را به عنوان اعضای جدید شورای نظارت بر اجرای تئاتر مشهد منصوب کرد. احکام این افراد برای تأیید نهایی باید به تهران ارسال شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha