۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۵۷
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84671115
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از یک میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خرمدره پرداخت شد

زنجان- ایرنا - رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خرمدره گفت: با اقدامات انجام شده امسال یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع‌دستی این شهرستان پرداخت شده که در راستای رونق و پویایی این بخش بوده است.

نقی رجبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تسهیلات به‌منظور حمایت از هنرمندان و صنعتگران، ایجاد مشاغل خانگی و خوداشتغالی در شهرستان خرمدره در مدت ماه بهمن و به‌صورت کم‌بهره و بلندمدت اعطا شده است.

وی اظهار داشت: تسهیلات هر یک از متقاضیان نسبت به طرح و درخواست هنرمندان متفاوت بوده که با هدف حمایتی انجام گرفته است.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خرمدره ادامه داد: در دوران کرونا هنرمندان صنایع‌دستی نیز به مانند سایر مشاغل با مشکلاتی مواجه بودند که یکی از اقدامات حمایتی از آنها اعطای تسهیلات بوده است.

این مسوول خاطرنشان کرد: این تسهیلات به پنج هنرجوی صنایع‌دستی که در رشته گلیم‌بافی، گیوه بافی و چرم دوزی که تحت آموزش‌های رایگان قرار گرفته و موفق به اخذ گواهی دوره آموزشی صنایع‌دستی و دریافت پروانه تولید صنایع‌دستی شده‌اند، پرداخت شد.

پیش از این نیز رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زنجان اعلام کرد: با هدف اشتغالزایی تسهیلات ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریالی مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان پرداخت شد که این امر گامی مهم در توسعه صنایع دستی محسوب می‌شود.

مهدی باقری خاطرنشان کرد: این تسهیلات به‌صورت قرض‌الحسنه طی ماه گذشته به‌ منظور توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی به هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان اعطا شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha