۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۰۷
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84671144
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایتالیا دارایی‌های مربوط به اولیگارش‌های روس را مسدود کرد

تهران-ایرنا- خبرگزاری رویترز نوشت: بخش اطلاعات مالی ایتالیا به بانک های این کشور دستور داد که هر چه سریع تر درباره اقدامات خود برای مسدود کردن دارایی های افراد و شرکت های هدف تحریم های روسیه گزارش دهند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، رویترز افزود: کشورهای غربی از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین تلاش کرده اند نظام مالی و اقتصاد روسیه را منزوی کنند. اقدامات متحدان غربی شامل تحریم بانک مرکزی و الیگارش هایی روسی است.  

بخش اطلاعات مالی ایتالیا موسوم به «یو ای اف» دربیانیه ای گفت همه گزارش های بانکی باید با جزییاتی درباره ارزش و ماهیت دارایی های مسدود شده باشد و هر چه سریع تر برای رسیدگی به این بخش ارسال شود.

وزارت امور مالی ایتالیا در بیانیه جداگانه ای نوشت: این درخواست از بانک های ایتالیا بعد از نشست روز پنجشنبه کمیته امنیت ملی وزارت خزانه داری ایتالیا مطرح شده است. هدف از این نشست بررسی اقدامات انجام شده تا کنون و اقدامات برنامه ریزی برای مسدود کردن دارایی ها بوده است.

وزارت خزانه داری ایتالیا افزود  کمیته مذکور فعالیت های خود را برای اطمینان از اثربخشی تحریم ها هم در بخش املاک و هم منابع مالی تشدید کرده است.

رویترز نوشت: مقام های فرانسوی روز پنجشنبه گفتند چهار کشتی باری و یک قایق تفریحی لوکس مرتبط با الیگارش ها را توقیف کرده اند.

این درحالیست که در آلمان یک کشتی تفریحی نزدیک به ۶۰۰ میلیون دلاری متعلق به علی شیر عثمانف میلیاردر روسی  توقیف شده است. عثمانف  در فهرست تحریم های اتحادیه اروپا نیز قرار دارد و کشتی مذکور در کارخانه کشتی سازی هامبورگ لنگر انداخته بود.

فدراسیون اتحادیه های تجاری ایتالیا اعلام کرده که تحریم ها و کاهش حضور ثروتمندان روسیه در ایتالیا می تواند تاثیری منفی در اقتصاد جزیره گردشگری ساردینا داشته باشد و بیش از ۱۰۰۰ فرصت شغلی به خطر خواهد افتاد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha