۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۴۸
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 84671188
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

گفت‌وگوی تلفنی ولی‌عهد ابوظبی با زلنسکی

۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۴۸
کد خبر: 84671188
گفت‌وگوی تلفنی ولی‌عهد ابوظبی با زلنسکی

تهران-ایرنا- ولی‌عهد ابوظبی که کشورش به همراه عربستان هفت سال است که یمن را به خاک و خون کشیده، در یک گفت‌ وگوی تلفنی با رئیس جمهور اوکراین خواستار یافتن راه حل‌های مسالمت آمیز برای حل بحران این کشور با روسیه از طریق گفت‌ وگو شد!

به گزارش امروز (شنبه) ایرنا، «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی «در چارچوب برقراری ارتباط با رهبران جهان درباره تحولات اوکراین»، طی تماس تلفنی با رئیس‌جمهور این کشور برخی از مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

بن زاید در این مکالمه مدعی شد که ابوظبی از هرگونه تلاش برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران و ارائه کمک به غیرنظامیان متضرر از بحرن اوکراین حمایت می‌کند.

ولی‌عهد ابوظبی همچنین بر ضرورت ادامه ارتباط جدی برای ایجاد راه‌حل مسالمت‌آمیز برای حل بحران اوکراین در راستای تأمین منافع همه طرف‌ها تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی امارات «وام»، زلنسکی هم در این گفت‌وگوی تلفنی، آخرین تحولات منطقه را در جریان ولی‌عهد ابوظبی قرار داده و بر اهمیت ایجاد راه‌حل‌های مسالت‌آمیز از طریق گفت‌ وگو و تفاهم تأکید کرد.

هفته گذشته هم ولادیمیر پوتین و محمد بن زاید در مورد بحران اوکراین گفت وگو کردند و رئیس جمهوری روسیه علت ها و اهداف عملیات نظامی روسیه در دفاع از دونباس را اعلام کرد و ولیعد ابوظبی نیز به حق روسیه برای تامین امنیت خود اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha