۲۳۳ مسکن مددجویان خراسان شمالی افتتاح شد

بجنورد- ایرنا- ۲۳۳ مسکن مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) همزمان با سالروز تاسیس این نهاد و هفته احسان و نیکوکاری در خراسان شمالی امروز -شنبه- با دستور ویدئوکنفرانسی رییس جمهور در این استان افتتاح شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع بیش از ۴۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای این تعداد واحد مسکونی هزینه شده است.

مجید الهی راد گفت: این واحدها در زیربنای ۶۰ مترمربع ساخته شده است که به طور میانگین برای هریک واحد مسکونی ساخته شده ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی افزود: در مجموع امسال هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان زیر پوشش برنامه ریزی شد که ۲۳۳ واحد آن امروز بهره برداری شد.

وی گفت: همچنین از ابتدای سال تاکنون هزار و ۳۶۰ مورد تعمیرات، احداث فضای جانبی و سرویس بهداشتی برای مددجویان انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: همچنین از ابتدای سال تاکنون  هزار و ۲۲ مددجو زیر پوشش این نهادخودکفا شدند.

الهی راد گفت: با تفکیک شهرستان منطقه یک و دو بجنورد ۳۰۹ نفر، شیروان و مانه و سملقان هریک ۱۷۴ نفر، لوجلی ۱۲۲ ، اسفراین ۱۰۶ و مابقی در دیگر شهرستان ها خودکفا شده اند.

وی افزود: از جمله فعالیت انجام شده در زمینه حمل و نقل ۶۶ مورد خدمات ۲۲۷ ، دامپروری ۶۳۳، زنبور داری ۱۸، کشاورزی ۶۰ مورد است.

در پایان این آیین از تعدادی مددجو خودکفا تجلیل شد.

استان خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در رده آخرین استانهای کشور قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha