۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۳۰
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85092166
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۲ هزار واحد مسکن نیازمندان در خراسان شمالی احداث شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: ۲ هزار و ۱۶۵ واحد مسکن در سال گذشته برای مددجویان زیر پوشش این نهاد با اولویت خانواده های ایتام در استان احداث شد.

مجید الهی راد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای ساخت این تعداد مسکن در سال گذشته ۵۴۱ میلیارد تومان شامل تسهیلات بانکی، کمک بلاعوض امداد، آورده مددجو، کمک خیرین و بستگان هزینه شده است.

وی افزود: از مجموع ۲ هزار و ۱۶۵ واحد مسکن احداثی مددجویان استان، ۶۵۱ واحد مسکن از محل تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان، ۸۰۰ واحد مسکن سپاه، ۶۰۷ واحد مسکن محرومان، ۵۰ واحد شرکت کلرنگ، ۴۵ واحد صندوق توسعه ملی و مابقی از محل خیرین مرکز و نهضت ملی مسکن است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی تصریح کرد: ۲۵۰ میلیون تومان برای هریک واحد مسکونی هزینه شده است که ۲۰۰ میلیون تومان آن تسهیلات مسکن روستایی بعنوان آورده مددجو و ۵۰ میلیون تومان نیز به صورت وام بلاعوض پرداخت شد.

الهی راد بیان کرد: ارائه خدمات کمیته امداد به مددجویان در حوزه مسکن به چند بخش تقسیم می‌شود که در این راستا علاوه بر مساعدت مالی، پشتیبانی فنی و نظارت بر اجرای عملیات ساختمانی را نیز انجام می دهد.

وی افزود: همچنین در سال گذشته ۲ هزار و ۱۵۰ مورد تعمیر مسکن، ۲ هزار و ۶۷۵ مورد احداث فضای جانبی، ۲۳ مورد خرید مسکن و ۲۸۸ مورد لوله کشی گاز منزل مددجویان تحت حمایت این نهاد انجام شد.

استان خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری ۵۳ هزار و ۲۸۹ خانوار شامل ۱۰۶ هزار و ۲۶۲ مددجو زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

۵۰ درصد این مددجویان بانوان و مابقی را مردان تشکیل می دهند که ۶۶ درصد افراد زیر پوشش در مناطق روستایی و ۳۴ درصد هم در مناطق شهری استان ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha