سرمربی گروه بهمن: لیگ بسکتبال زنان در بدترین شرایط برگزار شد

تهران- ایرنا- سرمربی تیم بسکتبال زنان گروه بهمن گفت: لیگ برتر زنان با کمترین امکانات و بدترین شرایط برگزار شد و مقصر این امر فدراسیون است. امیدوارم لیگ قبل از عید تمام شود و زیرا قرارداد بازیکنان تا پایان اسفند است.

فریناز طائرپور روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، اظهار داشت: امسال لیگ برتر بسکتبال زنان جذاب نبود زیرا از ۱۱ تیم حاضر، تنها ۲ تیم توانستند ملی‌پوشان را جذب کنند. در یک تیم هفت و در تیم دیگر ۵ ملی‌پوش حضور داشت اما تیم گروه بهمن توانست با جذب یک ملی‌پوش به کار خود ادامه داد. در واقع در کنار ۲ بازیکن خارجی، توانستیم به فینال لیگ راه یابیم.

تیم بسکتبال زنان گروه بهمن به فینال لیگ برتر بسکتبال راه یافته است و باید به مصاف تیم شیمیدر قم برود تا تکلیف قهرمان مشخص شود اما هنوز تاریخ نهایی برگزاری این مسابقات مشخص نیست.

وی افزود: تا الان که دیدارهای جذابی در لیگ ندیدیم و امیدوارم در فینال حداقل دیدار تماشایی داشته باشیم. هر چند تیم اکسون و شیمیدر در نیمه نهایی نمایش خوبی ارایه کردند. تیم گروه بهمن هم در طول هفته تمرینات و بدن‌سازی را دنبال می‌کردیم و به فینال راه پیدا کردیم و امیدوارم همانند سال گذشته قهرمان شویم.

سرمربی تیم بسکتبال زنان گروه بهمن عنوان کرد: سالنی که مسابقات لیگ برتر در آن برگزار می‌شد، خیلی خوب اما دور بود. حداقل پنج ساعت در مسیر رفت و برگشت از آن سالن بودیم و فدراسیون نتوانست، سالن مناسبی برای دیدارهای لیگ برتر پیدا کند. هر چند مردان همواره در اولویت هستند و برای آنها سالن آزادی را در نظر گرفتند.

وی نقطه قوت لیگ برتر را تلاش بازیکنان برای ارایه یک نمایش عالی در تمامی تیم‌ها عنوان کرد و گفت: در این فصل تیم گرگان هم خوب بود اما به دلیل از دست دادن ملی‌پوشان خود ضعیف عمل کرد. اگر ملی‌پوشان در همه تیم‌ها پخش شوند، بازی‌ها جذاب‌تر می‌شود. علاوه بر آن بسکتبال زنان پخش زنده تلویزیونی ندارد و همین موضوع انگیزه را از حامیان مالی برای سرمایه‌گذاری در بسکتبال زنان را می‌گیرد.

طائرپور یادآور شد: تیم‌ها در این فصل از لیگ برتر با کمترین امکانات بازی کردند و شرایط ما در فصل گذشته بهتر بود. حتی امکان تبلیغات نداشتیم. با این حال تیم‌های اکسون، شیمیدر و بهمن در این فصل حضور داشتند اما این شرایط سبب شد تا تیم‌های نامی‌نو، مهرام و نارسینا انصراف دهند و به تیمداری در رشته‌های دیگر یا در بخش مردان بپردازند.

وی اضافه کرد: تمامی امور برگزاری لیگ بسکتبال را سرپرست فدراسیون انجام داد و با کمترین امکانات و بدترین شرایط بازی کردیم و مقصر این امر فدراسیون است. این اواخر هم «فریده شجاعی» نایب رییس زنان فدراسیون، استعفا داد و به نوعی امور فدراسیون از هم پاشیده شد بود. در هر صورت با این وضعیت نامناسب و بحران کرونا دیدارهای لیگ خیلی طولانی شد و امیدوارم قبل از عید تمام شود و زیرا قرارداد با بازیکنان تا پایان اسفند است.  

سرمربی تیم بسکتبال زنان گروه بهمن با اشاره به اینکه دستمزدهای بازیکنان چند برابر و خوب شده است، گفت: برخی از تیم‌ها حامی مالی ندارند و به همین دلیل ملی‌پوشان برای دریافت دستمزد در یک تیم جمع می شوند و آن تیم قدرتمندتر از گذشته به رده‌های بالای جدول می‌رسد. در این فصل ۲۷ تیم در لیگ دسته ۲ حضور داشتند زیرا ورودی و هزینه کمتری دارند اما این شرایط در لیگ برتر حاکم نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha