۱۱۷ نهال به میمنت بهبودی کودکان مبتلا به سرطان در تبریز کاشته شد

تبریز - ایرنا - همزمان با روز نیکوکاری و در آستانه روز درختکاری طی مراسمی ۱۱۷ نهال به مناسبت بازگشت به زندگی ۱۱۷ کودک مبتلا به سرطان توسط کودکان بهبود یافته موسسه «تسکین» در تبریز کاشت شد.

شهردار منطقه ۵ تبریز روز شنبه در این مراسم با بیان اینکه موضوع سلامت مهمترین اولویت یک جامعه پویا است، گفت: اگر مردم از نظر روحی و جسمی سالم نباشند هرگز جامعه سالم، پویا و رو به توسعه وجود نخواهد داشت.

میرعلی اصغر نساج، افزود: سازمان های مردم نهاد نیز در تضمین سلامت جامعه نقش مهمی ایفا می کنند و شهرداری تبریز نیز خود را موظف به همکاری با این تشکل ها می‌داند.

وی با اشاره به همزمانی روز نیکوکاری و برگزاری آیین کاشت ۱۱۷ نهال به میمنمت بهبودی ۱۱۷ کودک مبتلا به سرطان، اظهار داشت: در دین اسلامی به نیکوکاری و احسان تاکید شده به طوری که ۱۰۰ آیه از قرآن کریم به امر احسان و نیکوکاری اختصاص یافته است.

شهردار منطقه ۵ تبریز گفت: تکلیف است در اثبات انسانیت و مسلمان بودن به این فرامین دینی عمل شود و شهرداری تمام تلاش خود را برای ایجاد جامعه پویا و بانشاط با همکاری گروه‌های مردم نهاد به کار می‌بندد.

نساج، با اظهار خوشنودی از بهبودی ۱۱۷ کودک مبتلا به سرطان، ادامه داد: امید است همه کودکان سرطانی از این بیماری نجات یابند.

مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تبریز(تسکین) نیز در این مراسم گفت: این مجموعه تخصصی ترین تشکل مردم نهاد فعال در حوزه درمان کودکان مبتلا به سرطان در شمالغرب کشور است.

جواد میلانی، افزود: این موسسه علاوه بر میزبانی از بیماران داخلی از استان های مختلف کشور، بیمارانی از کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان نیز از امکانات این مجموعه استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه درمان کودکان مبتلا به سرطان، مستلزم هزینه های کلان است، اظهار داشت: در زمان کنونی ۶۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه های درمان این بیماران را این موسسه تامین می‌ کند.

مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تبریز(تسکین) با اشاره به آمار کودکان بهبود یافته از سرطان این موسسه در ۲ سال گذشته، گفت: در سال ۹۸ تعداد ۵۲۶ بیمار تحت حمایت این مجموعه بود که ۶۴ نفر از آنان به طور کامل بهبود یافته اند.

میلانی، با بیان اینکه در سال ۹۹ نیز از ۴۹۲ کودک تحت پوشش تعداد ۵۳ کودک از بیماری سرطان رهایی یافته اند، ادامه داد: در سال جاری ۴۶۰ کودک سرطانی تحت پوشش این موسسه بود که از این تعداد ۵۳ کودک تا ابتدای اسفند بهبود یافته اند.

به گزارش ایرنا، با همکاری شهرداری منطقه ۵ و مشارکت مجموعه لاله پارک، «بوستان تسکین» جهت درختکاری به افتخار کودکان بهبود یافته از بیماری سرطان و نصب نماد جهت ترویج فرهنگ بازیافت و جمع آوری درب بطری ایجاد می شود.

موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تبریز «تسکین» با محوریت کمک و حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در بهار سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز کرده است.

این مرکز با ماهیتی مردم نهاد در راستای تسهیل جریان زندگی کودکان مبتلا به سرطان و خانواده هایشان در مسیرهای درمانی، آموزشی، پژوهشی، اجتماعی و فرهنگی تاسیس شده است.

مراسم ویژه روز نیکوکاری و درختکاری با حضور جمعی از مسوولان شهری و کودکان بهبود یافته از سرطان توسط شهرداری منطقه ۵ تبریز و همکاری موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تبریز «تسکین» در منطقه فضای سبز لاله پارک برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha