اندازه‌گیری حرکات چشم با سامانه دانش بنیان دقیق‌تر می‌شود

تهران- ایرنا- دستگاه رهگیر چشمی، سامانه‌ ای حساس و مهم برای تعیین موقعیت چشم و اندازه‌گیری حرکات آن است که توسط محققان کشورمان در حوزه علوم شناختی بومی‌سازی شده است.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، این سامانه شناختی در طول این سال‌ها با توسعه محورهای خدماتی خود، به نمونه مجهزی تبدیل شده که قابلیت رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی را دارد و صرفه‌جویی ارزی خوبی را نصیب کشور کرده است.

این سیستم در دو مقیاس رومیزی و پرتابل تولید و در فرآیند ساخت آن از سخت‌افزار و نرم‌افزار رهگیر چشمی بهره برده شده است.

از کاربرهای مهم این محصول در بازاریابی عصبی و حوزه روان‌شناسی مانند تعیین میزان هوشیاری و توجه، تمرکز و خواب‌آلودگی است.

توانمندی‌ها و کاربردهای این سامانه سبب کاربرد وسیع آن شده است؛ به طوری که مصرف‌کنندگان حقیقی آن، سیستم‌های تشخیصی، متخصصان بازاریابی عصبی، آزمایشگاه‌های علوم اعصاب و پژوهشگران حوزه‌های شناختی هستند.

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در تولید این سامانه از دانش و فناوری پایه ‌پردازش تصویر، الکترونیک، هوش مصنوعی و مهندسی نرم‌افزار استفاده شده است.

این سامانه با حمایت کارگروه توسعه فناوری‌ها و ابزارهای نوین برای ارتباط دوسویه با مغز ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در مسیر تولید و توسعه قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha