طراحی سامانه تحلیل‌گر ایرانی برای ارتقای رکورد ورزشکاران

تهران- ایرنا -محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی سامانه تحلیل‌گر برای ارتقای ورزشکاران و سلامت بیماران حرکتی شدند و ورزشکاران با استفاده از آن می‌توانند رکوردهای ورزشی خود را با اصلاح حرکات ارتقا دهند.

سروش باقری مدیر عامل این شرکت دانش بنیان گفت: کاربرد تحلیل‌گرهای حرکتی یا موشن کپچرها به حوزه ورزش‌ قهرمانی و حرفه‌ای نیز راه یافته است، به طوری‌که ورزشکاران ملی و المپیکی می‌توانند با استفاده از تحلیل‌های ارائه شده توسط سامانه ای که در این شرکت طراحی کردیم، رکوردهای ورزشی خود را با اصلاح حرکاتشان ارتقا دهند.

وی افزود:همچنین به واسطه این سامانه بسیاری از حرکاتی که در محیط واقعی امکان انجام ندارد، با این دستگاه شبیه‌سازی و تحلیل‌ می‌شود.

این فعال فناور، اهمیت فناورانه این فناوری را در بیومکانیک و مهندسی پزشکی دانست و گفت: با توجه به نیازی که کشور به این تجهیز داشت، کارمان را به صورت تخصصی در تولید سامانه ایران‌ساخت آغاز کردیم.

باقری، از افزایش روزافزون کاربرد نرم افزارهای شبیه سازی در علوم حرکتی و بیومکانیک و به کارگیری آن‌ها در آنالیز معیارهای حرکتی خبر داد و گفت: آنالیز راه رفتن در بیماران عصبی عضلانی، بررسی میزان و نوع فعالیت بیماران در دوره بازتوانی کار دیگری است که می‌توان به کمک این سامانه انجام داد.

به گفته مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، آنالیزکننده حرکتی ایران‌ساخت، متشکل از مجموعه‌ای پیچیده از نرم‌افزارها، سخت‌افزارها و میان‌افزارها است.

بر اساس گزارش روز شنبه ایرنا از معاونت علمی و فناوری، باقری ضمن اشاره به پیچیدگی فناورانه این محصول عنوان کرد: بخش سخت‌افزاری شامل پردازنده، مداردهای الکترونیک و حسگرهای پیشرفته است که به کمک میان‌افزار، پردازنده مرکزی را برنامه‌ریزی و هدایت می‌کند.

به گفته وی، داده‌های ارسالی به صورت بی‌سیم به یک نرم‌افزار منتقل می‌شوند و پس از تحلیل، یافته‌های راهنما را به کاربر از جمله پزشک، مربی یا کاربر آزمایشگاهی ارائه می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha